نشست تخصصی اهمیت نظارت بر محاسبه‌ی ذخایر فنی بیمه‌های عمر و غیر عمر برگزار شد

نشست تخصصی “اهمیت نظارت و استانداردها بر محاسبه‌ی ذخایر فنی بیمه‌های عمر و غیر عمر” توسط پژوهشکده بیمه و در سومین همایش مهندسی مالی و بیم‌سنجی برگزار شد.

به گزارش ریسک نیوزاز  روابط عمومی پژوهشکده بیمه در این نشست که توسط پژوهشگاه دانش‌های بنیادی و با همکاری انجمن محاسبات مالی و بیمه ایران برگزار شده است، بحث آسیب‌شناسی آیین‌نامه ذخایر موسسات بیمه‌ای (58) و نقش اکچوئران در این زمینه توسط مجتبی عابد کارشناس پژوهشی پژوهشکده بیمه، ارائه شد. در ادامه، پانلی متشکل از مدیر گروه بیمه‌های اشخاص پژوهشکده بیمه، معاون دفتر نظارت فنی و مدیر کل امور فنی بیمه مرکزی و به ریاست دکتر پاینده، استاد دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد که به موضوعات مشارکت در منافع بیمه‌گذاران عمر، استاندارد 28 و رابطه آن با بحث ذخایر، نحوه محاسبه ذخایر فنی تکمیلی و ذخیره برگشت حق بیمه، ذخیره بازخرید و پوشش ازکارافتادگی بیمه‌نامه‎های عمر، ضرورت وجود داده‌های مستند و قابل اعتماد برای بررسی تئوری‌ها و مدل‎های موجود برای محاسبه ذخایر و معرفی روش‌های متداول برای محاسبه ذخایر پرداخته شد.

بر پایه این گزارش، در جلسه پرسش و پاسخ با شرکت‌کنندگان نیز موضوع خلاء‌های مقرراتی و اطلاعاتی و اعلام روش واحد برای محاسبه ذخایر به عنوان محور اصلی سوالات مورد بحث قرار گرفت.

گفتنی است در انتها خبر برگزاری کارگاه با موضوع نحوه محاسبه ذخایر در شرکت‌های بیمه طی ماه‌های آتی، به اطلاع شرکت‌کنندگان در همایش رسید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

1  ×  3  =