به گزارش ریسک نیوز،به نقل از روابط عمومی بیمه دانا، دست اندرکاران این شرکت که در سال گذشته با تولید ۱۴۸۰ میلیارد تومان حق بیمه و پرداخت ۱۰۷۴ میلیارد تومان خسارت، ضمن کسب رتبه چهارمین شرکت بزرگ بیمه ای در کشور، عملکرد بسیار مناسبی از خود در صنعت بیمه به جای گذاشته اند، درصدد هستند با توانمند سازی منابع انسانی،تقویت شاخص های فنی و مالی،افزایش سهم فروش نقدی و توجه ویژه به فعالیت های برون مرزی به موفقیت های خود در این عرصه تداوم بخشند .
یکی از شاخص های مهم و تاثیرگذار بیمه دانا در فرایند عملیات بیمه ای ،پرداخت سریع و به موقع خسارت به زیان دیدگان است، به طوری که نشانگر ایفای حداکثری تعهدات این شرکت به بیمه گذاران خواهد بود . بیمه دانا با در پیش گرفتن این رویکرد موفق شده در طول سال های ۹۲،۹۳و ۹۴ بالغ بر۲۶ هزار میلیارد ریال خسارت به زیان دیدگان پرداخت کند .
مبالغ میلیاردی و حجم خسارات پرداختی بیمه دانا به عنوان یکی از بزرگ ترین شرکت های بیمه خصوصی در کشور که همواره در جمع صد شرکت برتر قرار داشته، نشان از توانگری مالی قوی این شرکت از سویی و دارا بودن شبکه فروش قدرتمند و گسترده در کشور از سوی دیگر است.
ارائه خدمات ارزنده به بیمه گذاران در قالب پرداخت به موقع خسارت نشان دهنده توان فنی و مالی این شرکت در عرصه پاسخگویی به مشتریان است .
این گزارش خلاصهای از یافتههای صنعت بیمه بر اساس مصاحبه با 121 رهبر صنعت در 42 کشور مختلف است./مدیران عامل شرکتهای بیمه دومین تهدید بزرگ برای رشد را نظارت بیش از حد میدانند، مسئلة حائز اهمیت این است که پیامد ناشی از بحران مالی احتمال دارد برخی نهادهای نظارتی را برای اعمال کنترل بیش از حد و نامناسب بر بیمهگران تحریک کند./ 70 درصد از مدیران عامل تصمیم دارند طی 12 ماه آینده استراتژی کسب و کار خود را تغییر دهند.