بالا رفتن طلا و ادامه تردیدها در مورد اروپا

ارزش طلا در روز دوشنبه کمی خود را بالا کشید.این اتفاق کمی نگرانی های بازارهای اقتصادی را کاهش داد اما عدم قطعیت در منطقه یورو همچنان اعتقاد بازار را تضعیف می کند.

 به گزارش ریسک نیوز، به نقل از پارسی بانک ارزش طلا در روز دوشنبه با ردیابی احیای  یورو پس از نتیجه ی نظرسنجی هایی که در یونان نشان می داد مردم به نظرات محافظه کاران طرفدار نظریه نجات علاقه دارند، کمی خود را بالا کشید.این اتفاق کمی نگرانی های بازارهای اقتصادی را کاهش داد اما عدم قطعیت در منطقه یورو همچنان اعتقاد بازار را تضعیف می کند.

لینت تان  تحلیلگر Philip Futures در سنگاپور معتقد است: ژوئن برای بازار ماه کلیدی ای خواهد بود زیرا سرمایه گذاران در انتظار انتخابات یونان خواهند ماند.تا آن موقع طلا احتمالا در فاصله بین 1530 تا 1600 دلار در هر اونس متغیر خواهد بود، البته اگر اتفاق مهمی تا انتخابات یونان رخ ندهد.

اما سرمایه گذاران همچنان نگران اند زیرا منطقه ثروتمند کاتالونیا در اسپانیا به دنبال کمک دولت مرکزی است تا آن را بعنوان گزینه ای برای حل بدهی های امسال خود بکار برد.

طلا پس از تجربه ی سقوطی 1 درصدی بعلت وحشت حاصل از بحران بدهی منطقه یورو، در روز دوشنبه تا ساعت 7 صبح  به وقت تهران با افزایشی 0.1 درصدی  خود را به بهای 1575.31 دلار در هر اونس رساند.

طلای آمریکا نیز با افزایشی 0.4 درصدی به 1575 دلار رسید.

یک فروشنده هنگ کنگی می گوید: هیچ دلیل قطعی ای برای خرید طلا در زمان کنونی وجود ندارد.قیمت های نفت سقوط کرده اند.ارزش دلار بسیار بالاست و ما به این زودی چشم انداز سیاست های انبساطی پولی از بانک مرکزی ایالات متحده آمریکا نخواهیم دید.مردم تنها به پیش بینی اوضاع یونان می پردازند.
همچنین،این هفته، سرمایه گذاران نیم نگاهی به آمار صورت پرداخت های غیرکشاورزی آمریکا واطلاعات شاخص رسمی خرید مدیران چین خواهند انداخت تا سلامت این دو قدرت برتر اقتصادی دنیا را ارزیابی کنند.
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

67  −    =  59