هلاکت ۱۰۰ داعشی در حملات هوایی ارتش عراق

در حملات نیروی هوایی عراق به مواضع گروه تروریستی تکفیری داعش در سراسر استان انبار در غرب این کشور، دست‌کم ۱۰۰ عضو این گروه تروریستی از جمله تعدادی از فرماندهان عالی‌‍رتبه کشته شده‌اند.

به گزارش ریسک نیوز،وزارت کشور عراق جمعه (19 شهریور) در بیانیه‌ای اعلام کرد پس از انجام بررسی‌های لازم یک فروند جت جنگندۀ اف-16، اهداف تعیین شده در 5 منطقۀ مختلف این استان را 11 بار هدف حملۀ هوایی قرار داد.

 

در ادامۀ این بیانیه با اشاره به اینکه در این حملات مقادیر زیادی از مهمات، تسلیحات و مواد منفجرۀ تروریست‌ها منهدم شد، آمده است یک پیکارجوی ارشد داعش که اصالتاً سعودی بود نیز در این حملات کشته شد. وی مسئول اعدام تعدادی از مردم عراق بود.

 

این بیانیه در حالی منتشر شد که تروریست‌های داعش جمعه شب (19 شهریور) 2 بمب را در مرکز خرید نخیل در مقابل ساختمان وزارت نفت در شرق بغداد، پایتخت عراق منفجر کردند که دست‌کم 35 کشته و 40 زخمی به جا گذاشت.

 

روز پنجشنبه (18 شهریور) نیز در اثر انفجار بمب در نزدیکی مغازه‌ها در محلۀ فرات در جنوب غرب بغداد 2 نفر کشته و 5 نفر دیگر زخمی شدند. داعش در تلاش برای جبران ناکامی‌های خود در برابر نیروهای امنیتی عراق در ماه‌های گذشته بارها به بمب‌گذاری در شهرهای عراق به ویژه بغداد متوسل شده است.

 

تروریست‌های داعش علیه تمامی جوامع قومی و مذهبی در عراق از جمله شیعیان، اهل سنت، کردها و مسیحیان جنایات فجیعی مرتکب شده‌اند.

 

سربازان ارتش عراق و مبارزان واحدهای بسیج مردمی برای بازپس‌گیری مناطق تحت کنترل داعش به ویژه موصل با یکدیگر همکاری می‌کنند. موصل که دومین شهر بزرگ عراق است از ژوئن 2014 که به تصرف داعش درآمد، پایتخت این گروه تروریستی در عراق بوده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  ×  4  =  12