این سه زن، داعشی هستند/ نجات پاریس از یک فاجعه

فرانسوا مولینس، دادستان پاریس، می‌گوید داعش “قصد داشته است این سه زن را به نیروهای رزمی خود تبدیل کند”.

به گزارش ریسک نیوز،مقام‌های قضایی فرانسه می‌گویند سه زنی که اخیرا به اتهام یک حمله ناکام در پاریس بازداشت شده‌اند، با هدایت گروه داعش از سوریه به فرانسه رفته بودند.
 
فرانسوا مولینس، دادستان پاریس، می‌گوید داعش "قصد داشته است این سه زن را به نیروهای رزمی خود تبدیل کند".
 
روز پنج‌شنبه پلیس فرانسه برای دست‌گیری سه زن در ارتباط با کشف یک خودرو پر از کپسول‌های گاز در نزدیکی کلیسای نوتردام وارد عملیات شد. در آن جریان هر سه زن دستگیر شدند.
 
یک مامور پلیس با چاقو مضروب شد و یکی از آن سه زن هم در تیراندازی یک مامور دیگر پلیس زخمی شد.
 
کازنوو همان زمان گفت که به نظر می‌رسد این سه نفر برای انجام حمله‌ای قریب‌الوقوع آماده می‌شدند.
 
سایت رادیو فرانسه نوشته است: به گفته منابع نزدیک به این پرونده، این سه نفر که به ظن "تدارک برای انجام عملیات فوری و خشونت‌آمیز" تحت تعقیب بودند، قصد داشتند ایستگاه راه آهن " گار دوُ لیوُن" در پاریس را هدف حمله قرار بدهند.
 
متهم اصلی که دختر مالک اتومبیل رها شده در منطقه سن میشل پاریس است، با گروه داعش بیعت کرده است.
 
خبرگزاری فرانسه می گوید این زن جوان ۱۹ ساله پنجشنبه شب گذشته هنگامی که پلیس قصد داشت او را با دو همراهش در منطقه "بوسی سن آنتوان"* در حومه جنوبی پاریس دستگیر کند، با کارد به پلیس حمله کرد و سپس خود در تیراندازی پلیس زخمی شد.
 
منابع نزدیک به پرونده این افراد گفته‌اند که پلیس از نزد این زن یک نامه به دست آورده است که بر اساس آن هر سه زن قصد داشته اند انتقام کشته شدن "ابو محمد العدنانی"، فرد شماره دو داعش را بگیرند. آمریکا و روسیه اواخر اوت ادعا کردند که ابو محمد العدنانی را در حملات هوایی در شمال سوریه کشته اند.
 
به نوشته بی بی سی، یک پژو ۶۰۷ روز چهارشنبه در کوی دی مونته‌بلو در چند متری کلیسای جامع نوتردام در کنار رود سن پیدا شد.
 
پلیس گفت که چراغ‌های چشمک‌زن این خودرو روشن بود و شماره پلاک نداشت.
 
به گفته پلیس اسنادی به زبان عربی در داخل خودرو پیدا شد. یکی از کپسول‌های گاز روی صندلی جلو خالی بود و در عین حال هیچ نوع چاشنی در داخل اتومبیل نبود.
 
روز چهارشنبه مردی که نامش در فهرست مظنونان تروریستی دولت فرانسه بود و همچنین یک فرد مرتبط با صاحب خودرو دستگیر شدند.
 
آقای کازنوو گفت سه زن بازداشت‌شده که ۱۹، ۲۳ و ۳۹سال سن دارند، "رادیکالیزه شده بودند، افراط گرا بودند و به احتمال زیاد برای عملی خشونت‌بار و قریب‌الوقوع آماده می‌شدند."
 
در ماه نوامبر ۱۳۰ نفر در یک رشته حملات تروریستی در پاریس کشته شدند که داعش‌ مسئولیت آنها را به عهده گرفت. از آن زمان در فرانسه وضعیت اضطراری برقرار بوده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

1  ×  9  =