جلوگیری از خروج ارز با تجهیز ایرلاین‌ها به هواپیمای نو

رئیس کمیسیون عمران مجلس می‌گوید: توسعه صنعت هوانوردی کشور یکی از بدیهی‌ترین فرصت‌هایی است که برجام در اختیار کشور ما گذاشته است که باید از آن در جهت حفظ منافع و عزت کشور استفاده کرد.

به گزارش ریسک نیوز،محمد رضا رضایی کوچی با بیان اینکه خرید هواپیماهای نو یکی از دستاوردهای تعمیق روابط اقتصادی و سیاسی با اروپا است که نباید با بی‌انصافی نسبت به آن اظهار نظر کرد، افزود: برنامه دولت و بخصوص وزارت راه و شهرسازی برای تصاحب سهم ایران از آسمان یک "اقدام ملی" و مورد حمایت مجلس است.
 
وی با اعلام اینکه سهم ایرلاین‌های ایرانی ازمسافران خارجی از ایران یا به ایران در دوران تحریم و به دلیل قوت گرفتن غول‌های هواپیمایی درمنطقه، به اندازه چشمگیری کاهش یافته است، گفت: امیدوار به تجهیز ناوگان هوایی کشور به هواپیماهای بیشتر در دوران پس از تحریم هستیم، طوری که بتوان به حذف این کاستی‌ها و جلوگیری از خروج ارز و حتی ارزآوری ایرلاین‌های ایرانی امیدوار بود.
 
 به گفته کوچی توسعه صنعت هوانوردی کشور یکی از بدیهی‌ترین فرصت‌هایی است که برجام در اختیار کشورما گذاشته است که باید از آن با حفظ منافع و عزت استفاده کرد.
 
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به بازدید خود از شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی و فرودگاه حضرت امام اشاره کرد و با تاکید بر اینکه این فرودگاه به عنوان ٖآبروی نظام درحال ساخت و تکمیل است و زیرساخت‌های ورود هواپیماهای جدید و پهن پیکر را دارد، گفت: در مقابل تلاش‌های رژیم صهیونیستی و سنگ‌اندازی‌های آمریکایی برای نهایی شدن  قرارداد ایرباس و بویینگ، کشورهای منطقه هم از تکمیل پروژه‌های فرودگاهی و اقتصادی شدن فرودگاه‌های کشور هراس دارند و نگران از دست دادن بازار خود در کشورهای دیگر از جمله ایران هستند.
 
به گفته رضایی عزم صهیونیست‌ها عقب ماندگی صنعت هوانوردی کشورمان است و در مقابل ایرلاین‌های منطقه نیز راضی به توسعه صنعت هوانوردی ما نیستند.
 
وی با بیان اینکه هواپیمایی امارات، در ۱۹۸۵ با دو هواپیمای اجاره‌ای راه‌اندازی شد و با سرمایه گذاری‌های هوشمندانه توانست عنوان بزرگ‌ترین ناوگان هوایی منطقه را از آن خودکند، تصریح کرد: ترکیش ایرلاین نیز توانست بخشی از سهم ایران ایر را به خود اختصاص دهد و به میان شرکت‌های معتبر هواپیمایی راه یابد. هواپیمایی قطر نیز بیکار ننشست و با خرید بهترین هواپیماهای مسافری جهان، رقابت جدیدی در صنعت حمل و نقل هوایی منطقه ایجاد کرد
 
وی ادامه داد: نکته آن است که بخش اعظم مسافران و مقاصد این شرکت‌های هواپیمایی را خارجی‌ها تشکیل می‌دهند و این یعنی پولی که از ما خیلی آسان به سبد آنها ریخته می‌شود.
 
به گفته رئیس کمیسیون عمران مجلس اگر صنعت هواپیمایی ایران متحول و نوسازی شود، بخش عمده ای از بازاری که در اختیار امارات، قطر و ترکیه است، نصیب ایران خواهد شد و همین هواپیماهای پهن‌پیکر A-۳۸۰، از جمله بخش مهمی از پول هایی که ایرانیان و سایر ملل جهان به هواپیمایی امارات می‌دهند را به کشور خودمان سرازیر خواهند کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  +  19  =  20