در برخی از شعب بانکی گشایش اعتبار ارزی ۳۰ درصدی آغاز شد

یک تولیدکننده صنایع غذایی با بیان این که دریافت حواله ارزی با نرخ ۳۰ درصد در برخی از بانک‌ها آغاز شده گفت: اجرای یک مصوبه جدید به گذشت زمان نیاز دارد که امیدواریم با همکاری سیستم بانکی تسهیلات مناسب در اختیار بخش تولید قرار گیرد.

به گزارش ریسک نیوز،به نقل از تسنیم ، هفته گذشته رئیس جمهور در اولین گفت‌وگوی زنده تلویزیونی  به بیان تصمیمات جدید دولت برای رفع مشکلات معیشتی مردم پرداخت و در ادامه خبرهای خوشی را برای تسهیل در ترخیص کالاهای اساسی در گمرک عنوان کرد.

روحانی یکی از مصوبات جدید ستاد اقتصادی دولت را رفع مشکلات بدهکاران گمرک اعلام کرد و گفت: اگر وارد‌کننده و تولید‌کننده برای حقوق ورودی کالایش به گمرک بدهکار است، گمرک معادل بدهکاریش از آن کالا اقدام به  نگهداری کالاها می‌کند که این امر حجم بسیاری از کالاهای انباشته در گمرک را به بازار انتقال داده و رونق در تولید ایجاد خواهد شد.

دیگر خبر جدید رئیس جمهور برای مردم و به ویژه تولیدکنندگان کاهش حجم اعتبارات اسنادی بود که به واسطه آن تولیدکنندگان دیگر گشایش ال‌سی را تا  130 درصد انجام نخواهند داد و این رقم حداکثر تا 30 درصد از مشتری بابت اعتبارات اسنادی از سوی سیستم بانکی اخذ می‌گردد. 

 این مصوبه در حالی از سوی رئیس جمهور به عنوان یک مصوبه جدید اعلام شده است که با گذشت چند روز از ابلاغ آن هنوز سیستم بانکی آمادگی لازم را در تمام شعب برای گشایش اعتبارات اسنادی ندارد به نحوی که برخی از تولید کنندگان ضمن بیان این مطلب که در هفته جاری تغییری در عملکرد بانکی در گشایش ال سی به وجود نیامده است معتقدند تجربه نشان از آن دارد که بانک‌های عامل و شعب تعلل زیادی برای اجرای مصوبات جدید حتی مصوبات بانک مرکزی دارند.

البته هستند تولیدکنندگانی که تغییر گشایش ال سی را در بانک‌ها مشاهده و موفق به دریافت حواله ارزی با نرخ 30 درصد شده اند که بر همین اساس یک فعال تولیدکننده صنایع غذایی در گفت‌وگو با تسنیم با تأیید این امر اظهارداشت:  این مصوبه در برخی شعب قابل اجرا هست اما باید بگویم هنوز تمام شعب به صورت کامل این مصوبه را به دلیل عدم ابلاغ اجرا نمی کنند.

 وی اضافه کرد: همیشه اجرای یک  مصوبه جدید با گذشت زمان همراه است که امیدوارم با همکاری سیستم بانکی تسهیلات مناسب در اختیار بخش تولید قرار گیرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

44  +    =  49