خبرهای خوش اورژانسی را بخوانید

معاون درمان وزارت بهداشت از اخذ مجوز برای استخدام ۴ هزار نیروی اورژانس پیش بیمارستانی در سراسر کشور خبر داد و گفت: ۷۶ میلیارد تومان اعتبار برای بهبود وضعیت کانکس‌های محل استقرار نیروهای اورژانس پیش‌بینی شده است.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از فارس: محمد حاجی آ‌قاجانی در چهل و یکمین سالگرد تاسیس اورژانس اظهار داشت: جان ایرانیان به نوعی در دست نیروهای اورژانس بوده و این افراد تابلوی اصلی و خط مقدم وزارت بهداشت هستند.

وی خطاب به نیروهای اورژانس حاضر در جلسه گفت: تاثیری که عملکرد شما در نگاه مردم دارد به طوری بوده که قضاوت مردم نسبت به مجموعه سلامت را سبب می‌شود و اگر خللی در این خدمت  ایجاد شود نسبت به مجموعه نظام سلامت بدبین خواهند شد.

معاون درمان وزارت بهداشت ادامه داد: طی این سال‌ها کمترین حاشیه‌سازی را نیروهای اورژانس داشته و این مساله علی‌رغم مشکلات زیاد در نیروی انسانی تجهیزات و … بوده است.

حاجی آقاجانی با اشاره به اینکه 1300 دستگاه آمبولانس طی دو سال اخیر به ناوگان اورژانس کشور اضافه شده است گفت: 300 دستگاه آمبولانس نیز در گمرک بوده و بزودی به این ناوگان افزوده خواهد شد البته 800 دستگاه آمبولانس نیز درحال ساخت است.

وی گفت: در مجموع 2400 دستگاه آمبولانس به 3 هزار آمبولانس قبلی افزوده خواهد شد و در زمینه کمبود نیروهای انسانی نیز 4 هزار مجوز استخدام برای اورژانس پیش‌بیمارستانی گرفته شده و این افراد در حال جذب برای اشتغال هستند.

به گفته وی برای تهران نیز به صورت خاص 400 مجوز جذب اخذ شده است.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر 380 کانکس جهت استقرار نیروهای اورژانس در جاده و شهرها داریم که از حیث عدم ورود حشرات، سرما و گرما در شرایط مناسبی نیست و در بودجه 96 پیش‌بینی شده که 76 میلیارد تومان اعتبار برای بهبود وضعیت این کانکس‌ها درنظر گرفته شود.

آقاجانی ادامه داد: در زمینه سیستم‌های ارتباطی در تهران، مشهد، آبادان، دزفول، ایلام سیستم ارتباطی دیجیتال نصب و یا در حال نصب بوده که در صورت تامین اعتبار همه سیستم‌های ارتباطی برای نیروهای اورژانس دیجیتال خواهد شد.

به گفته وی در سال آینده تلاش می‌شود که تجهیزات پزشکی به روز شود و اورژانس هوایی نیز ارتقا یابد.

معاون درمان وزارت بهداشت افزود: تاکنون 5 هزار مجروح توسط بالگرد از آغاز اجرای طرح تحول به بیمارستان منتقل شده‌اند و اکنون 21 پایگاه هوایی اورژانس دایر است که در صدد هستیم این آمار را ارتقا دهیم و به حدود 44 مورد برسانیم.

آقاجانی از رشد 300 درصدی ماموریت‌های اورژانس طی 10 سال گذشته خبر داد و اعتلام کرد: در همین دهه کیفیت کار به شدت افزایش یافته و به طوری که در سال 84 از 10 مجروح انتقالی یک نفر جان خود را از دست می‌داد ولی اکنون از هر 19 مجروح یک نفر فوت می‌کند.

وی در پایان به کارانه نیروهای اورژانس پیش‌بیمارستانی اشاره کرد و گفت: باری اولین بار از سال 93 سنت حسنه اختصاص کارانه برای نیروهای اورژانس پیش بیمارستانی ار محل درآمد بیمارستانی محقق شد البته برخی از بیمارستان‌ها در این زمینه به وظیفه خود به خوبی عمل نکرده و ما با پیگیری‌های انجام گرفته تلاش می‌کنیم در این زمینه مشکلات مرتفع شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

78  −  68  =