نتایج سخت‌ترین آزمون ایران اعلام شد + شرایط ثبت‌نام

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور وضعیت پذیرفته شدگان آزمون دستیاری پزشکی را به همراه تاریخ ثبت‌نام از پذیرفته شدگان در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور را تشریح کرد.

به گزارش ریسک نیوز،اعلام نتایج سخت‌ترین آزمون ایران 

 دکتر محمد حسین پورکاظمی – رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور با اشاره به ظرفیت قبولی داوطلبان آزمون دستیاری پزشکی، اظهار داشت: در آزمون امسال دو هزار و 166 نفر به صورت آزاد، 299 نفر در قالب سهمیه ایثارگران، 580 نفر در قالب سهمیه 30 درصد بومی مناطق محروم، 11 نفر بورسیه دانشگاه علوم پزشکی ارتش و 18 نفر نیز در قالب استعدادهای درخشان پذیرفته شدند.

وی با بیان اینکه اعلام نتایج برای دو دسته از داوطلبان به آینده موکول شد، عنوان کرد: در نخستین فرصت نتایج آزمون برای سایر داوطلبان اعلام خواهد شد و آنها نگران اعلام نتایج آزمون نباشند.

وی تاکید کرد: داوطلبان پذیرفته شده باید از شنبه تا دوشنبه هفته آینده (3 تا 5 مهرماه) به دانشگاه‌ها مراجعه و ثبت نام کنند و زمان شروع دوره تحصیلی نیز وابسته به نظر دانشگاه‌های علوم پزشکی است اما نظر اکثر آنها این است که از شنبه 10 مهر، دوره تحصیلی را آغاز کنند.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور از تمام پذیرفته شدگان آزمون دستیاری پزشکی خواست تا قبل از مراجعه به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور از طریق سایت دانشگاه‌های پذیرفته شده، علاوه بر مدارک خود، اطلاعات و مدارک اضافی برای ثبت نام را فراهم کنند.

پورکاظمی اظهار داشت: در چهل و سومین دوره‌ آزمون‌ پذیرش‌ دستیار رشته‌های‌ تخصصی‌ بالینی‌ پزشکی، 14 هزار و 93 نفر ثبت نام کردند که حدود 12 هزار نفر از آنها در آزمون حاضر شدند و 6 هزار و 973 نفر نمره بیشتر از 150 را کسب کردند و مجاز به انتخاب رشته شدند.

وی دلیل تاخیر در اعلام نتایج نهایی آزمون دستیاری را اعمال تغییرات برای تحول و ارتقای این آزمون دانست و به وبدا گفت: در آزمون امسال علاوه بر ضریب دروس، تراز نمرات نیز مشخص شد و تاثیر سوابق که بنا بود انجام شود در آخرین روزها حذف شد.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  +  32  =  39