قیمت نفت کاهش و طلا افزایش یافت

پس از آنکه ونزوئلا اعلام کرد عرضه جهانی نفت باید ۱۰درصد کاهش یابد تا سطح تولید به سطح مصرف برسد، قیمت نفت امروز کاهش یافت. همچنین در آستانه نشست فدرال رزرو آمریکا که انتظار می رود در آن نرخ بهره ثابت بماند، قیمت طلا برای دومین روز متوالی افزایش یافت.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از رویترز، پس از آنکه ونزوئلا اعلام کرد که عرضه جهانی نفت باید 10 درصد کاهش یابد تا سطح تولید به سطح مصرف برسد، قیمت نفت امروز کاهش یافت. در آستانه نشست فدرال رزرو آمریکا که انتظار می رود در آن نرخ بهره ثابت بماند، قیمت طلا برای دومین روز متوالی افزایش یافت.
الوجیو دل پینو، وزیر نفت ونزوئلا روز دوشنبه گفت، عرضه روزانه 94 میلیون بشکه ای نفت جهان باید حدود یک دهم کاهش یابد تا با میزان مصرف تطبیق پیدا کند.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 17 سنت کاهش به 45 دلار و 81 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز با 22 سنت کاهش به 43 دلار و 8 سنت رسید.
دل پینو گفت: «تولید نفت جهان روزانه 94 میلیون بشکه است که از این رقم باید 9 میلیون بشکه در روز کاهش یابد تا با رقم مصرف برابری کند.»
قیمت هر اونس طلا امروز با 0.2 درصد افزایش به 1315 دلار و 51 سنت رسید. قیمت طلای آمریکا در رقم 1319 دلار ثابت بود.
در حالی که سرمایه گذاران با نگرانی در انتظار نتیجه نشست بانک های مرکزی آمریکا و ژاپن در این هفته هستند، ارزش سهام های آسیای در روز سه شنبه کاهش یافت.
مجموعه آمارهای ضد و نقیض اقتصادی و اظهارات متناقض مقامات مهم فدرال رزرو آمریکا باعث شده تا سرمایه گذاران نتوانند زمان احتمالی افزایش نرخ بهره را حدس بزنند.
آمارهای ضعیف اخیر از اقتصاد آمریکا این احتمال را تقویت کرده که فدرال رزرو این ماه نرخ بهره را افزایش نخواهد داد، اما سرمایه گذاران به دقت سخنان روز چهارشنبه جانت یلن، رئیس فدرال رزرو را رصد خواهند کرد تا سرنخی از زمان افزایش نرخ بهره در سال جاری به دست آورند.
بانک مرکزی ژاپن نیز روزهای سه شنبه و چهارشنبه جلسه دارد و ممکن است نرخ های بهره منفی موضوع اصلی نشست سیاست گذاری این بانک باشد و سیاست های انبساطی خود را اندکی تعدیل کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

76  −  68  =