سرنوشت بیمه مهرگان از زبان معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی/ صدور مجوز برای بیمه مهرگان فقط در شاخه تخصصی

تاکنون برای این شرکت بیمه ای موافقت اصولی صادر نگردیده و مراحل تاسیس این شرکت نیز از سوی متقاضیان پیگیری نشده است ./سیاست فعلی بیمه مرکزی ارایه مجوز به شرکتهای تخصصی بیمه است واین موضوع به کلیه متقاضیان ازجمله متقاضیان قبلی تاسیس شرکت بیمه هم اعلام می شود.

به گزارش ریسک نیوز،اوایل سال 91 بود که اخبار پیوستن بیمه مهرگان به شبکه بیمه ای کشور منتشر شد  ، شرکت بیمه ای که با عنوان اولین شرکت بیمه ای با سرمایه 250 میلیارد تومانی، به عنوان بزرگترین شرکت از لحاظ سرمایه اولیه قرار بود به خانواده صنعت بیمه بپیوندد.

طی روزهای اخیر اخباری مبنی بر تحرکات تازه موسسین این شرکت برای فعالیت مجدد جهت تاسیس و ان هم با نام جدید دانش به گوش می رسد این در حالی است که ابهامات زیادی در خصوص نحوه فعالیت این شرکت با توجه به استراتژی اخیر بیمه مرکزی مبنی بر عدم اعطاء مجوز به شرکتهای جنرال و لزوم تاسیس شرکتهای جدید در شاخه های تخصصی وجود دارد.

رحیم مصدق ، معاونت طرح و توسعه بیمه مرکزی در گفتگو با خبرنگار ریسک نیوز گفت:از زمان پنج سال پیش که بحث تاسیس ابن شرکت در بیمه مرکزی مطرح گردید تاکنون ، هیچ پیگیری از سوی موسسین شرکت صورت نگرفته است.

وی با تاکید بر ابنکه برای تاسیس این شرکت موافقت اصولی صادر نشده است ، اذعان داشت: موافقت اصولی بعد از تایید مجمع بیمه مرکزی صادر می شود و تا کنون بیمه مرکزی برای تاسیس بیمه دانش (مهرگان) موافقت اصولی صادر نکرده است.

معاونت طرح و توسعه بیمه مرکزی تصریح کرد: سیاست فعلی بیمه مرکزی این است که دیگر مجوز شرکت بیمه به صورت مختلط صادر نمی کند زیرا این اعتقاد وجود دارد که به اندازه کافی شرکت بیمه به صورت مختلط وجود دارد.

به گفته وی به کسانیکه متقاضی شرکت بیمه هستند ، اعلام می کنیم که تقاضای انها مبنی بر تاسیس شرکت بیمه به صورت تخصصی و در قالب زندگی یا غیر زندگی باشد.

مصدق افزود: حتی به  تقاضاهای قبلی نیز که مطرح شده و  پیگیری صورت گرفته  صریحا اعلام کردیم که ما دیگر مجوز شرکت بیمه مختلط صادر نمی کنیم و تقاضا فقط باید در یکی از شاخه های بیمه های زندگی و غیر زندگی صورت گیرد.

وی تاکید: حتی ما به کسانیکه پرونده هایشان جهت تاسیس شرکت بیمه در دست پیگیری بود اینگونه اعلام کردیم.

مصدق در خصوص بیمه مهرگان اذعان داشت : تا کنون برای این شرکت بیمه ای موافقت اصولی صادر نشده  و مراحل تاسیس این شرکت از سوی متقاضیان پیگیری نشده است ،در حل حاضر نیز سیاست کلی بیمه مرکزی صدور مجوز فقط برای شرکتهای بیمه تخصصی است.

وی متذکر شد: سیاست فعلی بیمه مرکزی ارایه مجوز به شرکتهای تخصصی بیمه است واین موضوع به کلیه متقاضیان ازجمله متقاضیان قبلی تاسیس شرکت بیمه هم اعلام می شود.

بر اساس این گزارش ، با رفتن محمد ابراهیم امین و حضور عبدالناصر همتی در جایگاه ریاست بیمه مرکزی سیاست صدور مجوز به شرکتهای تخصصی در دستور کار قرار گرفت .

گفتنی است ، از دیگر شرکتهایی در حال تاسیسی که مشمول این سیاست جدید قرار گرفت شرکت بیمه شهر است.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

52  +    =  60