جوسازی چند شطرنج‌باز خارجی علیه حجاب در ایران

چند شطرنج‌باز خارجی اعلام کرده اند که با میزبانی ایران برای مسابقات قهرمانی زنان جهان مشکل دارند.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از ایسنا،جوسازی چند شطرنج‌باز خارجی علیه حجاب در ایران:

با پیگیری فدراسیون شطرنج میزبانی رقابت های قهرمانی بانوان جهان در سال 2017 به ایران رسید. این بزرگترین میزبانی ایران در ورزش بانوان خواهد بود. اما برخی از سایت های خارجی از اعتراض چند تن از شطرنج بازان علیه میزبانی ایران خبر داده اند.

برخی از بانوان شطرنج باز اعلام کرده اند به دلیل اینکه برای حضور در رقابت های قهرمانی زنان جهان باید با حجاب حضور پیدا کنند حاضر به شرکت در مسابقات نیستند.

'نازی پایکیدزه' شطرنج باز گرجی الاصل تیم آمریکا در مصاحبه با تلگراف(The Daily Telegraph) به تصمیم انتخاب ایران به عنوان کشور میزبان اعتراض کرده و آن را بی رحم و ناراحت کننده دانسته است و حاضر نیست در مسابقات قهرمانی زنان جهان در ایران شرکت کند.

نایجل شورت(Nigel Short) مرد سابق شماره یک جهان از انگلیس هم گفته که اگر یک نفر مسیحی بسیار معتقد باشد برای چه باید حجاب که سمبول مسلمانان است را رعایت کند.

البته سوزان پولگار(Susan Polgar) بهترین بانوی تاریخ و رئیس آمریکایی کمیسیون شطرنج بانوان فدراسیون جهانی از اعطای میزبانی به ایران دفاع کرده است. او اعلام کرده است: من نزدیک به 60 کشور سفر کرده‌ و مکان های مختلف با فرهنگ های مختلف را دیده‌ام. من شخصا هیچ مساله ای با پوشیدن روسری (حجاب) ندارم و به نظرم باید به سنت و فرهنگ کشورها احترام گذاشت.

پولگار البته در مصاحبه ای نیز اعتراض شطرنج بازان را جوسازی اعلام کرده است. ایران پیش از این میزبان رقابت های گرندپری زنان بوده و چند تن از بهترین شطرنج بازان جهان در این مسابقات حضور داشتند و مشکلی با حجاب در ایران نداشتند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  +  87  =  91