طرح افزایش برداشت از خودپرداز‌ها تا سقف ۵۰۰ هزار تومان منطقی است

طرح افزایش برداشت از خودپرداز‌ها تا سقف ۵۰۰ هزار تومان مراحل تصویب خود را در بانک مرکزی می‌گذراند و در انتظار تایید رییس بانک مرکزی است.

 طرح افزایش برداشت از خودپرداز‌ها تا سقف ۵۰۰ هزار تومان منطقی است

به گزارش ریسک نیوز کامران ندری در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در مورد پیشنهاد افزایش سقف برداشت از خودپرداز‌ها تا ۵۰۰ هزار تومان اظهار داشت: با توجه به حجم معاملاتی که افراد طی روز انجام می‌دهند و این که میزان آن هر روز رو به رشد است ایجاب می‌کند تا افراد نقدینگی بیشتری در جیب خود داشته باشند.

وی ادامه داد: امکان افزایش برداشت در هر روز تا سقف ۵۰۰ هزار تومان باعث سهولت در فعالیت‌های اقتصادی مردم خواهد شد اما تاثیر آنچنانی در کل اقتصاد کشور نخواهد داشت.

مدیر گروه بانکداری اسلامی پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی خاطر نشان کرد: افزایش سقف برداشت‌ موجب می‌شود مراجعات مردم به خودپرداز‌ها کمتر شود و دیگر در زمان‌های پیک و شلوغی، فشارهایی که در گذشته شاهد بودیم و مشکل در تراکنش‌ها را کمتر شاهد باشیم.

ندری تصریح کرد: البته این موضوع بر روی رکود و تورم تاثیری نخواهد داشت.

وی افزود: تنها نگرانی موجود در خصوص افراد بزهکار است که با توجه به افزایش برداشت از خودپرداز‌ها باید نکات ایمنی نیز بیشتر رعایت شود. اما در صورتی که موضوع زورگیری را در نظر نگیریم این موضوع تاثیری بر متغیرهای کلان اقتصادی نخواهد داشت.

به گزارش ایلنا؛ طرح افزایش برداشت از خودپرداز‌ها تا سقف ۵۰۰ هزار تومان مراحل تصویب خود را در بانک مرکزی می‌گذراند.

در این راستا مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی نیز تاکید داشته که باید سقف برداشت از خودپرداز‌ها در هر شبانه روز افزایش یابد اما باید در خصوص حجم اسکناس مصرفی و وضعیت ایمنی دستگاه‌های خود‌پرداز تصمیم گیری شود.

وی درباره زمان اجرایی شدن این طرح گفته است: اگر این طرح بخواهد اجرایی شود، قطعا باید ۳ تا ۴ ماه پیش از پایان سال و شب عید به مرحله انجام برسد، زیرا نیازمند آماده سازی از لحاظ تغییر منو‌ها و غیره است. به هر حال آماده کردن مقدمات زمانبر است. بانک‌ها معمولا در یکی دو ماه پایانی سال تغییراتی در این زمینه نمی‌دهند، بنابراین لازم است که پیش از ۴ ماه مانده به آخر سال ابلاغیه آن به بانک‌ها ارسال شود تا بانک‌ها آمادگی لازم برای اجرای آن را داشته باشند.

خبر پیشنهادی
سلسله مقالات ریسک نیوز از تجارب عینی یک بیمه گر ایرانی در کانادا (قسمت بیست و نهم)

شرکتهای بیمه کانادائی در دوران کرونا برای افزایش فروش چه راهی را در پیش گرفتند؟


این مطلب را به اشتراک بگذارید