اوباما وارد جنگ نیابتی با ایران شده!

یک روزنامه آمریکایی مدعی شده رئیس‌جمهور این کشور وارد جنگ نیابتی با ایران در یمن شده است.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از فارس،روزنامه وال‌استریت‌ژورنال در یادداشتی در بخش «دیدگاه» خود روز پنجشنبه از سیاست باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا در خاورمیانه انتقاد کرده و جنگ یمن را در کنار سوریه و عراق، یکی دیگر از «مخمصه‌هایی» دانسته که وی برای رئیس‌جمهور بعدی این کشور به جا خواهد گذاشت.

وال‌استریت‌ژورنال در این مطلب با عنوان «جنگ اوباما با موشک‌های ایران» نوشته است: «کاخ سفید نمی‌خواهد آمریکایی‌ها متوجه شوند اما دامنه جنگ در خاورمیانه، رو به افول نیست.»

روزنامه آمریکایی در ادامه با اشاره به ادعاهای مربوط به حمله موشکی به سمت ناوچه «ماسون» در نزدیکی آب‌های یمن، انقلابیون یمن را به انجام این حمله متهم کرده، اما نوشته است: «این ماجرا، جوانب بیشتری دارد زیرا حوثی‌ها یکی از نیروهای نظامی نیابتی ایران در منطقه هستند.»

این هفته آمریکا دو بار مدعی حمله موشکی به سمت ناوچه «ماسون» در نزدیکی آب‌های یمن شد. واشنگتن انقلابیون یمنی را به انجام این حملات متهم کرده و روز پنج‌شنبه سه نقطه در یمن را هدف قرار داد.

وال‌استریت‌ژورنال در ادامه حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا از ائتلاف عربستان ضد یمن را ناکافی دانسته و نوشته است: «انتظار نداشته باشید کاخ سفید به این موضوع اعتراف کند چون موارد کنایه‌آمیز در اینجا چیزهایی هستند که باید آنها را نظاره کرد.»

این روزنامه می‌افزاید: «بخشی از دلایل اوباما برای حمایت از سعودی‌ها در یمن، اطمینان‌بخشی به آنها درباره حمایت آمریکا بعد از توافق هسته‌ای ایران و آمریکا است که سعودی‌ها مخالف آن بودند. توافق هسته‌ای آقای اوباما قرار داد آرمان‌های منطقه‌ای ایران را متعادل کند تا اوباما بتواند بین تهران و ریاض نقش میانجی را بازی کند. اما توافق هسته‌ای ایران را جسور کرده است و پول بیشتری در اختیار این کشور قرار داده است، بنابراین، حالا آمریکا به چیزی که به مثابه جنگ نیابتی با ایران است کشانده شده است.»

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

1  ×  9  =