مقدمات پرداخت ارزی در خودپردازها فراهم شد

مدیر کل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی گفت: برخی از بانکها بخشی از عملیات صرافی خود را از طریق دستگاه های خودپرداز انجام می دهند.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از ایلنا،ناصر حکیمی، درباره اضافه شدن بخش پرداخت های ارزی در برخی از دستگاه های خودپرداز بانکی و فعال سازی آن گفت:‌ این حوزه پرداخت ارزی هیچ ارتباطی با سیستم پرداخت در بانک مرکزی ندارد.

 

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی افزود: ظاهرا برخی از بانکها بخشی از عملیات صرافی خود را از طریق دستگاه های خودپرداز انجام می دهند و افزوده شدن این آیکون به دستگاه های ATM بر این مبنا است.

 

وی با تاکید بر اینکه اما بانکهای مذکور باید خود را با عملیات نظارت بر بانکها، نظارت بر صرافی ها و مقررات ارزی مربوط به خرید و فروش ارز تطبیق دهند، تصریح کرد: از لحاظ فنی این اقدام از سوی بانکها قابل اجرا است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

 

حکیمی عنوان کرد:‌ البته بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی در این زمینه تصمیم گیرنده نیست و تصمیم گیر در این زمینه بخش ارزی بانک مرکزی است که باید عملیات مذکور با مقررات خرید و فروش ارز مطابقت داشته باشد و بخش نظارت بانک مرکزی در خصوص تطبیق این اقدام با عملیات ناظر بر صرافی ها و عملیات مجاز بانکها اعلام نظر کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

62  +    =  69