ثبت رکورد جدید در انتخابات نماینده مدیران مسئول در هیئت نظارت

نماینده مجلس شورای اسلامی در هیئت نظارت بر مطبوعات گفت: یک هزار و ۴۳۵ رای قبل از پایان زمان قانونی انتخابات نماینده مدیران مسئول در هیئت نظارت بر مطبوعات اخذ شد؛ این رکود برای نخستین بار با برگزاری این انتخابات به‌صورت الکترونیکی به دست آمد.

به گزارش ریسک نیوز محمدعلی وکیلی در گفت‌وگو با تسنیم ؛ درباره برگزاری انتخابات نماینده مدیران مسئول در هیئت نظارت بر مطبوعات به‌صورت الکترونیکی اظهار کرد: به دلیل عدم آمادگی فنی و امکانات در حوزه‌های مختلف کشور، انتخابات به صورت الکترونیکی در سطح ملی انجام نمی‌شود. 

وی افزود: امیدواریم شاهد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراها به صورت الکترونیکی در سال 96 باشیم. 

نماینده مجلس شورای اسلامی در هیئت نظارت بر مطبوعات تصریح کرد: انتخابات الکترونیک، ضریب سلامت و  امنیت را افزایش می‌دهد و باعث شفافیت بیشتر در نتیجه انتخابات می‌شود؛ انتخابات الکترونیکی باعث صرفه‌جویی منابع به نسبت انتخابات حضوری است و تمامی فواید این نوع انتخابات باید باعث برگزاری دیگر انتخابات به صورت الکترونیکی شود. 

وی افزود: زمینه‌ساز برگزاری انتخابات الکترونیک و این عمل تحول‌آفرین دبیرخانه هیئت نظارت بر مطبوعات است که برگزاری این انتخابات برای نخستین بار به صورت الکترونیک قابل تحسین است. 

نماینده مجلس شورای اسلامی در هیئت نظارت بر مطبوعات درباره برگزاری انتخابات نماینده مدیران مسئول در هیئت نظارت بر مطبوعات به صورت الکترونیکی گفت: مجموعه دلایلی همچون صرفه‌جویی در منابع، وقت، انرژی و پراکندگی مدیران مسئول در سراسر کشور به برگزاری این انتخابات به صورت الکترونیکی در این انتخابات کمک کرد. 

وکیلی یادآور شد: کار دبیرخانه معاونت مطبوعاتی در برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی، پرریسک و مهم بود و پیشقدم شدن این مجموعه قابل تحسین است. 

وی درباره تمدید مهلت یک ساعته این انتخابات گفت: تقریبا در مرز رسیدن به حد نصاب رأی بودیم و تصمیم به تمدید هم مشروط به کم بودن فاصله به این حد بود؛ وقتی که در مرز حدنصاب قرار گرفتیم، یک ساعت انتخابات را تمدید کردیم.

نماینده مجلس در هیئت نظارت بر مطبوعات اذعان داشت: یک هزار و 435 رای قبل از پایان زمان قانونی انتخابات اخذ شد که فقط 100 رای تا حد نصاب فاصله داشت.

وکیلی گفت: این تعداد رأی قبل از پایان زمان قانونی انتخابات چند برابر دور دوم تمامی انتخابات گذشته بود و این رکود برای نخستین بار با برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی توسط دبیرخانه معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دست آمد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

8  ×    =  32