آمادگی ترکیه برای صدها هزار شهروند فراری موصل

معاون نخست وزیر ترکیه روز دوشنبه از آمادگی این کشور برای صدها هزار شهروند فراری از شهر موصل عراق خبر داده است.

به گزارش ریسک نیوز،ترکیه برای صدها هزار شهروند فراری موصل آمادگی دارد

نعمان قورطولموش معاون نخست وزیر ترکیه امروز دوشنبه در سخنانی تاکید کرد: ترکیه برای صدها هزار شهروند فراری موصل آمادگی دارد، اگر عملیات نظامی با حمایت ائتلاف آمریکایی برای بیروت راندن تروریست های داعش موجب تشدید خشونت شود.

نیروهای عراقی با حمایت هوایی و زمینی ائتلاف به رهبری آمریکا، عملیات تهاجمی علیه تروریست های داعش در موصل را آغاز کرده اند.ترکیه بارها ادعا کرده است که شرکت نیروهای شیعه در این عملیات موجب تشدید خشونت ها خواهد شد.

معاون نخست وزیر ترکیه گفت: اگر عملیات نظامی در موصل به درستی مدیریت شود، موج مهاجران جدیدی به ترکیه سرازیر نخواهد شد. ولی اگر اقدام نادرست و اشتباهی صورت گیرد، صدها هزار نفر موصل را ترک خواهند کرد و تنها جایی که شهروندان موصل می توانند بروند، ترکیه خواهد بود.

یک مقام سازمان مدیریت بحران ترکیه نیز گفت: تجربه ترکیه در مدیریت مهاجران جنگ سوریه- که اکنون بیش از 3 میلیون نفر آنها در ترکیه زندگی می کنند- نشان می دهد که ترکیه به خوبی آماده است.

انتظار می رود حدود 30 هزار سرباز عراقی، نیروهای پیشمرگه و جنگجویان سنی در این عملیات شرکت کنند.

سازمان پناهندگان ملل متحد در آستانه حمله نیروهای ارتش عراق برای آزاد سازی شهر موصل از دست نیروهای تروریستی داعش اعلام کرد ممکن است حدود 100هزار عراقی از موصل به سوریه و ترکیه فرار کرده باشند.

کمیسر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان طی درخواستی خواهان دریافت مبلغ 61میلیون دلار برای تامین چادر، کمپ، لوازم زمستانی و اجاق گاز برای آوارگان عراقی و کشورهای همجوار آن شد.

 

منبع: تسنیم

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

4  +  2  =