تکواندو همچنان در شوک المپیک ریو

فدراسیون تکواندو با گذشت نزدیک به دو ماه از المپیک هنوز هم تکلیف کادر فنی تیم ملی را مشخص نکرده است.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از ایسنا،جوانترین، پرامیدترین تیتری بود که سایت فدراسیون تکواندو قبل از اعزام نمایندگانش به المپیک انتخاب کرد. اگر سری به آرشیو گفت و گو تکواندوکاران و کادر فنی بزنیم، هوگوپوشان همگی تاکید داشتند که برای کسب بهترین مدال روی شیاپ‌چانگ المپیک پا می‌گذارند. کادر فنی و مسوولان فدراسیون نیز از انتظاراتشان برای کسب چهار مدال خوشرنگ سخن گفتند. انگیزه و امید تیم، قرار داشتن در جایگاه‌های برتر رنکینگ و عناوین متعددی که تکواندوکاران در کارنامه داشتند هرکس را مجاب می‌کرد که بهترین نتیجه تکواندو در تاریخ المپیک رقم بخورد. انتظارات بالا از تکواندوکاران، به گفته سرمربی تیم به جا بود.

با هر منطقی حساب می‌کردی می‌شد یک طلا برای تکواندو کنار گذاشت اما تکواندوی مردان از کسب حتی یک نشان برنز بی‌نصیب ماند.

اما به غیر از ناکامی در کسب مدال، تیم تکواندو در اخلاق نیز همه را نا امید کرد. مصاحبه رییس فدراسیون علیه رضا مهماندوست و یا پخش ویدیو کیمیا علیزاده علیه مینو مداح سرمربی سابق تیم ملی نمونه‌ای از بی‌اخلاقی‌های فدراسیون تکواندو بود.

بعد از ناکامی‌ها فدراسیون تکواندو، کمیته‌ای تشکیل داد تا آسیب‌شناسی کرده و دلیل ناکامی‌ها را بررسی کند البته در بین افراد کمیته نامی از مخالفان فدراسیون دیده نمی‌شد.
بعد از گذشت یک ماه از تشکیل این کمیته دلایل ناکامی اعلام نشده است و تکلیف کادر فنیبه بررسی‌های کمیته فنی بستگی دارد.

تیم تکواندو باید از حالا به فکر المپیک ۲۰۲۰ باشد. در تنها مرحله گرند پری ۲۰۱۶ هشت تن از تکواندوکاران ایران دعوت شده اند. این رقابت‌ها امتیاز برای کسب سهمیه المپیک ژاپن دارد و بهتر است تکواندو از حالا استارت کسب سهمیه را بزند.

تیمی که باید خیلی زودتر مهیای جام جهانی باشد بلاتکلیف مانده و اعزام تیم در هاله‌ای از ابهام است.

در فاصله کمتر از دو ماه مانده به مسابقات گرند پری و جام‌جهانی، فدراسیون نه اردویی تشکیل داده و نه هنوز کادر فنی را مشخص کرده است. تکواندوکاران نیز مدت هاست از اردو دور بوده و حتی چند تن از تکواندوکاران مطرح در لیگ برتر نیز حضور ندارند. جمع کردن این تیم بلاتکلیف و از هم گسیخته زمان بر است.

فدراسیون تکواندو هنوز هم آسیب شناسی را ادامه می‌دهد و مسوولان فدراسیون هیچ پاسخی برای شرایط موجود ندارند. بلاخره مشخص نیست تکلیف تیم ملی در فاصله کوتاه تا جام جهانی و گرند پری بدون کادر و اردو و تکواندوکاران ناآماده چه می‌شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

5  ×    =  10