چمران: شورای تأمین مجوز تخریب طبقه هفتم پاساژ علاءالدین را داد

رئیس شورای شهر تهران از تشکیل جلسه شورای تأمین و صدور مجوز تخریب تخلفات پاساژ علاءالدین خبر داد.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از تسنیم،مهدی چمران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، نامه فرمانداری به شهرداری در خصوص توقف تخریب تخلفات پاساژ علاءالدین را به منظور تمهیدات امنیتی این تخریب و بررسی و تصویب موضوع در شورای تامین دانست.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه تأکید کرد که طی تماس تلفنی از فرمانداری به وی اطلاع داده‌اند که روز گذشته جلسه شورای تأمین تشکیل شده و تخریب طبقه هفتم پاساژ علاء الدین به تصویب رسیده است.

در ادامه چمران ضمن انتقاد از ساخت وساز غیرقانونی در این پاساژ که مشکلات متعددی را در پی خود داشته، تکمیل تخریب ساخت و ساز خلاف دراین پاساژ را نیازمند دقت و ملاحظاتی برای عدم بروز آسیب و اشکال به سایر طبقات و تجهیزات پاساژ علاء‌الدین دانست.

از سوی دیگر، روز گذشته برخی اعضای شورای اسلامی شهر تهران به تعلل شهرداری در تخریب تخلفات پاساژ علاء الدین در پی نامه فرمانداری تهران تذکر دادند.

محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران روز گذشته در جلسه شورای اسلامی شهر تهران، نسبت به ممانعت فرمانداری تهران از تخریب طبقه آخر پاساژ علاء الدین انتقاد شدید کرد و گفت: متاسفانه فرمانداری تهران به جای حمایت از شورا و قوه قضاییه در تخریب هرچه سریع‌تر طبقه غیرقانونی و غیرایمن پاساژ علاءالدین به تبعات امنیتی و اجتماعی آن پرداخته است. همچنین وی تاکید کرد: فرمانداری تهران نباید مانع تخریب طبقه آخر پاساژ علاءالدین شود.

وی ادامه داد: شهرداری نسبت به جمع‌آوری تمامی دیوارکشی‌ها و تیغه بندی‌ها اقدام کرده و هیچکس در طبقه آخر این پاساژ مشغول کسب نیست. در واقع اگر تبعاتی داشته، دیگر تمام شده و نگرانی فرمانداری در این مقطع زمانی که تمامی اعضای شورا و دیده‌بان‌های شهری و رسانه‌ها منتظر اجرای قانون هستند، نگرانی درستی نیست.

سالاری همچنین تاکید کرد: تخریب طبقه آخر پاساژ نماد مبارزه با تخلف ساختمانی در شهر تهران است و نباید با ممانعت‌ها مواجه شود.

اسماعیل دوستی نایب رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای تهران نیز ضمن انتقاداتی در جلسه دیروز شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری تهران باید رای دادستانی را درخصوص تخریب طبقه هفتم علاءالدین حجت بداند و سریعا آن را تخریب کند.

وی با اشاره به عدم تخریب طبقه هفتم علاءالدین، گفت: نامه مجهول‌الهویه‌ای از فرمانداری صادر شده که تخریب طبقه هفتم پاساژ علاءالدین را که یک سال پیش رای کمیسیون ماده 100 مبنی بر تخریب داشته را تا حصول نتیجه از شورای تامین متوقف کند و متاسفانه شهرداری نیز این طبقه را به طور کامل تخریب نکرده است.

وی ادامه داد: این نمی‌شود که ما هر تصمیمی می‌گیریم باید از فرمانداری یا شورای تامین اجازه بگیریم، لذا خواسته من این است که فرمانداری هر چه سریعتر نامه خود را پس گیرد و شهرداری سریعا نسبت به تخریب طبقه هفتم اقدام کند و اگر این اتفاق نیافتد طرح سوال از شهردار را عملی خواهم کرد.

در ادامه مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران نیزدر تایید سخنان دوستی گفت: نامه فرمانداری واقعا عجیب و غریب است واین درست نیست که هم امنیت جانی مردم و هم حکم مرجع قضایی نادیده گرفته شود بنابراین از شهرداری می‌خواهم به این نامه‌ها توجه نکند و طبق حکم دادستانی عمل کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

5  ×  2  =