حراج مدالهای یک ملی پوش برای تامین هزینه‌ها

قهرمان اندیمشکی تیم جودو جوانان ایران که قهرمان آسیاست در نظر دارد برای تامین هزینه های خود و حضور در مسابقات پیش رو مدالهایی که تاکنون کسب کرده است را به حراج بگذارد.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از مهر،محمدرشنونژاد جودوکار جوان و با آتیه تیم ملی که در چند سال گذشته با درخشش در مسابقات نوجوانان قهرمانی کشور راه ورود به اردوی تیم ملی را برای خود هموار کرد، در شش سال گذشته حضوری مستمر در تیم های نوجوانان و جوانان کشورمان داشته است.

مدال نقره مسابقات نوجوانان آسیا (۲۰۱۰تایلند)، برنز مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا(۲۰۱۳چین)، عدم رویارویی با حریفی از رژیم اشغالگر قدس در مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان(۲۰۱۳آمریکا)، مدال برنز مسابقات قهرمانی جوانان آسیا (۲۰۱۴هنگ کنگ)، مقام هفتم مسابقات قهرمانی جوانان جهان(۲۰۱۵امارات)، مدال برنز مسابقات قهرمانی جوانان آسیا(۲۰۱۵تایلند) و مدال طلا مسابقات قهرمانی جوانان آسیا(۲۰۱۶هند) مهمترین عناوین این جودوکار اندیمشکی در چند سال گذشته بوده است.

وی که نزدیک به ۱۲ سال از عمر خود را در رشته جودو سپری کرده، با دلیل بیکاری و مشکلات مالی برای حضور در مسابقات آتی در تامین هزینه ها به دردسر افتاده است. جوانی که بعد از کسب مدال طلای آسیا یک سکه طلا و دومیلیون تومان جایزه دریافت کرده است.

رشنونژاد در این مورد گفت: عاشق رشته جودو هستم و با حضور در تمرینات و مسابقات از ورزش مورد علاقه خود لذت می برم. به دلیل همین علاقه نیز تا اینجای کار با وجود مشکلات شدید مالی در اردوها و رقابتهای مختلف حاضر شدم ولی از این پس دیگر توان مالی چنین کاری را ندارم.

قهرمان آسیا ادامه داد: این پسندیده نیست که یک ملی پوش لباس تمرین و مسابقه نداشته باشد. نه تنها من که خیلی از اعضای تیم های نوجوانانو جوانان در مسابقات قهرمانی آسیا از لباس موجود در سالن رقابتها برای مبارزه با رقبای خود استفاده کردیم. این گلایه من شاید شخصی باشد ولی درد همه جودوکارانی است که قرار است آینده جودو ایران را بسازند.

وی افزود: مسئولان ورزش استان و حتی نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی نگاه یکسانی به ورزشکاران ندارند، من پرافتخارترین جودوکار استان هستم ولی مانند سایر ورزشکاران با من برخورد نشد. گویا مدالهای من ارزشی برای مسئولان منطقه ندارد. چرا باید هزینه درمان آسیب دیدگی را با قرض گرفتن از دوستان خود تامین کنم. با این شرایط دیگر توان ادامه ندارم.

رشنونژاد در پایان گفت: مجبورم برای ادامه فعالیت خود در این رشته مدال‌های خود را به حراج بگذارم. امیدوارم حداقل بتوانم بخشی از هزینه های خود را تامین کنم. اهداف بزرگی در جودو دارم که امیدوارم مشکلاتی از این دست مانع از تحقق این اهداف نشود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

17  +    =  27