پرداخت وام به کارفرمایان برتر از سوی صندوق کارآفرینی امید

صندوق کارآفرینی امید به افرادی که صاحب ایده بوده و کارآفرین باشند وام ارائه می دهد و جوانان آموزش دیده سازمان فنی وحرفه ای نیز می توانند از این وام ها بهره مند شوند.

به گزارش ریسک نیوز،محمد امین سازگارنژاد گفت: مسابقات ملی مهارت یک فرصت برای جوانان است که در تلاش برای اثبات توانایی های خود هستند.

 

وی افزود: افرادی که دارای توانایی در انجام امور کار هستند در این مسابقات حضور پیدا کرده و در بحث سرعت و دقت با یکدیگر به رقابت می پردازند.

 

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای با اشاره به برپایی هفدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در کشور اظهار کرد: برگزیدگان این مسابقه ملی در یک رقابت جهانی حاضر شده و با جوانان نخبه دنیا به رقابت می پردازند.

 

سازگارنژاد با تاکید بر اینکه بازار کار اکنون به دنبال نوآوری است تصریح کرد: امروز ابزار قدیمی کار مقدمات اشتغال یک فرد را فراهم نمی کند بلکه آموزش تکنولوژی های جدید و به روز دنیا سبب اشتغال افراد می شود.

 

وی درخصوص جایگاه مهارت در برنامه ششم توسعه تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه به پیوستهای آموزشی مهارت توجه ویژه ای نشده و امیدوار هستیم پیشنهادات سازمان فنی و حرفه ای در این برنامه لحاظ شود.

 

سازگارنژاد دوگانه دانش و مدرک را سدی مقابل برخی از جوانان کشور دانست و گفت: متاسفانه اکنون در بازار کار با دوگانه دانش و مدرک مواجه هستیم و می توان ادعا کرد که سازمان فنی حرفه ای پلی است که می تواند دانش راوارد بازار کار کند.

 

وی از آموزش یک میلیون و 400هزار نفر در سازمان فنی و حرفه ای طی سال گذشته خبر داد و خاطر نشان کرد: در سال 94 موفق شدیم به یک میلیون و 400هزار داوطلب آموزش های فنی و حرفه ای را ارائه دهیم که 50 درصد از این افراد توسط بخش خصوصی و 50 درصد دیگر توسط بخش دولتی آموزش دیده اند.

 

رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور در پاسخ به این پرسش که چه تعداد از آموزش دیدگان این سازمان وارد بازار کار می شوند اظهار کرد: بر اساس برآوردهای صورت گرفته مشخص شد که 20 درصد از افرادی که آموزش های فنی و حرفه ای را دریافت می کند به صورت مستقیم وارد بازار کار می شوند.

 

سازگارنژاد از آماده سازی 80هزار نیرو جهت فعالیت در عسلویه خبر داد و خاطر نشان کرد: پس از دریافت آموزش های فنی و حرفه ای 80هزار نیرو برای فعالیت در بخش های مختلف صنعتی عسلویه آماده شدند و ما برای این کار سفارش دریافت کرده ایم.

 

وی با اشاره به پرداخت وام به کارفرمایان برتر از سوی صندوق کارآفرینی امید اذعان کرد: صندوق کارآفرینی امید به افرادی که صاحب ایده بوده و کارآفرین باشند وام ارائه می دهد و جوانان آموزش دیده سازمان فنی وحرفه ای نیز می توانند از این وام ها بهره مند شوند.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  +  52  =  58