۴۶هزار کارت شناسایی ملی برای ایرانیان خارج از کشور صادر شد

مدیرکل امور هویتی ایرانیان خارج از کشور سازمان ثبت احوال گفت : تا زمان حاضر از طریق سامانه ۴۶ هزارو ۷۰۰قطعه کارت شناسایی ملی برای ایرانیان خارج از کشور صادر و تحویل شده است .

به گزارش ریسک نیوز،بهمن مشایخی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود :تا ایجاد زیر ساخت لازم در خصوص اخذ درخواست کارت هوشمند ملی برای ایرانیان مقیم خارج از کشور، همچنان این امکان وجود دارد تا هموطنان خارج ازکشور از طریق نزدیکترین نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در کشور محل اقامت خود اقدام به درخواست الکترونیکی (وب سرویس) کارت شناسائی ملی کنند تا در اسرع وقت نسبت به صدور کارت و ارسال آن به کشور محل اقامت اقدام شود .

وی خاطر نشان کرد: با ایجاد زیر ساخت های لازم، امکان دریافت الکترونیکی اطلاعات اسناد ولادت زیر 15 سال تنظیمی در نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران درخارج از کشور برای بارگذاری به هنگام از طریق پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور فراهم شده است .

مدیرکل امور هویتی ایرانیان خارج از کشور سازمان ثبت احوال گفت : در راستای ارتقاء ضریب امنیتی اسناد و مدارک هویتی، این اداره کل ضمن هماهنگی های به عمل آمده با وزارت امورخارجه و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اقدام به مطالعه، طراحی و چاپ سند و دفترچه های ازدواج جدید به موازات دفترچه های ازدواج داخل کشور پس از تصویب در شورای عالی ثبت احوال با تاکید بر رعایت حقوق زوجین و دارا بودن قابلیت صدور اجرائیه نسبت به مهریه کرده است .
وی ادامه داد: در نیمه دوم سال جاری برای بهره برداری در تمامی نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور توزیع و جایگزین نمونه های قبلی آن می شود .

مشایخی تصریح کرد: همچنین این اداره کل در خصوص بانوان خارجی که با مردان ایرانی ازدواج می کنند و در اجرای بند 6 ماده 976 قانون مدنی و با رعایت سایر مقررات مربوطه موفق به اخذ شناسنامه جمهوری اسلامی شده اند، اقدام به اخذ درخواست کارت هوشمند ملی می کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

7  ×    =  42