شفاف سازی رئیس کل بیمه مرکزی در خصوص سوئیچ بیمه

رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه خط قرمز ما نظارت بیمه مرکزی است ، گفت: هر گونه تخلفی از هر ناحیه ای چه  شبکه فروش و نمایندگان و چه کارگزاری های آنلاین باید رصد شود و ما در حوزه نظارت هیچ فرقی بین کارگزاری های آنلاین و شبکه فروش قائل نخواهیم بود.

به گزارش ریسک نیوز مجید بهزاد پور ، رئیس کل بیمه مرکزی طی شفاف سازی در خصوص سوئیچ بیمه مرکزی گفت: این سوئیچ متعلق به آمیتیس نیست این مساله سبب شد ذهن بسیاری بدین امر مشغول شود که تصور کردند که موضوعیت کار با آمیتیس است در صورتیکه اصل موضوع برقراری سامانه بود .

وی افزود: اینکه بعضا عنوان می شود این شرکت اطلاعات مردم را در اختیار می گیرد اتفاقا اگر قرار است داده های مردم در جائی قرار داده شود ، بهتر است، بیمه مرکزی باشد.

به گفته وی اطلاعات سنهاب داده های بسیار ذی قیمتی است که جزو پنج سامانه اصلی کشور است  و در اختیار یک شرکت خصوصی بود دراین راستا تمام تلاش را کردیم که از یک شرکت خصوصی منتقل و  تحت نظارت خود بیمه مرکزی قرار بگیرد.

بهزاد پور خاطر نشان ساخت:طبق تبصره ماده 4 قانون محاسبات ، شرکتهای زیر مجموعه بیمه مرکزی خصوصی تلقی می شود ولی بیمه مرکزی، نظارت مدیریتی خود را بر انها اعمال می کند ازین حیث اتفاقا امنیت اطلاعات در شرکتهای زیر مجموعه بیمه مرکزی بسیار قابل ملاحظه است.

وی به انتقاد دیگر در خصوص انحصار و مداخله بیمه مرکزی در اجرا اشاره کرد و عنوان  داشت: بیمه مرکزی به هیچ عنوان قصد دخالت در  اجرا را ندارد بلکه این سامانه در واقع هابی است که اطلاعات از این مسیر صرفا گردش پیدا می کند و بیمه مرکزی هیچ مداخله ای در فرایندهای دیگر ندارد صرفا به دلیل هوشمند سازی نظارت با این سامانه می تواند از میزان صدور ، فروش و رسوب منابع اگاهی یابد.

رئیس کل بیمه مرکزی در ادامه افزود: من حتی طی جلسه با شرکتهای کارگزاری آنلاین نیز اعلام کردم ،در صورتیکه چارچوبهای نظارتی بیمه مرکزی دچار خدشه نشود اگر راه حلی ارائه کنید که این سامانه بتواند بهتر عمل کند، من گوش شنوا دارم و اصلاحات انجام می شود.

به گفته وی این سوئیچ یک سامانه مستقل است و آمیتیس هم یک شرکت است که می تواند تغییر پیدا کند، حذف شود ، تکمیل شود و … به هر روی در حال حاضر موضوع قابل بحث این شرکت نیست.

رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه خط قرمز ما نظارت بیمه مرکزی است ، گفت: هر گونه تخلفی از هر ناحیه ای چه  شبکه فروش و نمایندگان و چه کارگزاری های انلاین باید رصد شود و ما هیچ فرقی بین کارگزاری های انلاین و شبکه فروش قائل نخواهیم بود.

وی در عین حال تاکید کرد: من با بکاربردن لفظ سنتی برای شبکه فروش موافق نیستم زیرا 90000 نماینده بیمه در کشور فعالیت دارند که بیش از 75 درصد فروش صنعت توسط این افراد حقیقی و حقوقی در حال انجام است در این راستا من فکر نمی کنم هیچ مدیری اصلی ترین ابزار کار خود را کنار بگذارد و قطعا تمام صنعت روی دوش این شبکه بزرگ می چرخد.

وی گفت: بیمه مرکزی در عین حال از نواوری حمایت می کند حدود 62 شرکت کارگزاری انلاین دارای مجوز داریم و حدود 208 تا هم در نویت اخذ مجوز هستند بنابراین بازار بسیار بزرگ است و ما از پیشتازان نواوری حمایت می کنیم.

رئیس کل بیمه مرکزی در ادامه تاکید کرد: اما قطعا ما با تخلف مقابله خواهیم کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  +  25  =  30