مقالات
مقالات
رئیس کل عملگرا در اکو سیستم صنعت بیمه / محمود فراهانی
علی استادهاشمی ششمین رئیس کل بیمه مرکزی طی 12 سال اخیر است و این یعنی به طور میانگین طول عمر مدیریت در بالاترین…
پشت APIهای آبی دریا نیست
بسیاری از بانکها به سمت ایجاد سوپرمارکتهای مالی فراگیر در قالب پلتفرمها رفتهاند و بیمه میتواند مکمل مجموعه…
پیامهای خالی از محتوا/ چگونه یک پیام موثر تهیه کنیم
مدیران ارشد به مناسبتهای مختلف، از روابط عمومی میخواهند که به نیابت از آنها پیامی را تنظیم کرده و به دست رسانهها…
قدرت خبرنگار بر حق پاسخ خواستن استوار است / آزاده محسنی
تصمیم دارم در این نوشتار بیشتر از تجربه خود در زیست بوم حرفه خبرنگاری بگویم؛ آنچه خوانده ام، دیده ام و آنچه آموخته…
آنچه یک مدیر بیمه ای باید بداند / محمود فراهانی
شاید مهمترین مقولهای که یک مدیر بیمهای باید درباره آن بداند مقوله شناخت و ارزیابی ریسک بنگاهداری در شرکت بیمه…
منهای صفر / آزاده محسنی
آیا اهداف بیمه مرکزی از تشکیل کمیته ارزیابی عملکرد مدیران بیمهای محقق شده است؟آیا نتایج عملیاتی این کمیته در قالب…
کارایی و اثربخشی معاونت فنی در شرکتهای بیمه / کتایون هدایت پور
در صنعت بیمه، با وجود یکسان بودن توابع هدف میان حوزههای بازاریابی، فروش و فنی که ضرورت همکاری موثر و همافزایی را…
نظارت هوشمند در صنعت بیمه از نگاه قائم مقام پیشین بیمه مرکزی
چندی پیش در نشستی تحت عنوان نشست شورای خبرگی صنعت بیمه با حضور قائم مقام بیمه مرکزی و بیش از بیست کارشناس خبره…
فقدان سازوکار نظارت بر تبلیغات بیمه ای
اخیرا بیمه مرکزی، یک کارگزاری آنلاین را به استناد «ماده 26 آیین نامه شماره 92 مصوب شورای عالی بیمه" مستوجب دریافت…
حکمرانی داده در عصر کنونی و حاکمیت مطلق فناوری اطلاعات در آینده
حاکمیت داده قصد دارد تا با تعیین مسئولیتها، سیاستها و استانداردها در حوزه فرآیندهای داده محور، ضمن حفظ کیفیت…
کاربرد هوش مصنوعی در آینده صنعت بیمه/جواد دارستانی فراهانی
هوش مصنوعی میتواند با تجزیه و تحلیل دادهها و شناسایی الگوهایی که نشاندهنده فعالیت متقلبانه است، به بیمهگران در…
تحلیلی بر آیین نامه 90 شورای عالی بیمه و مکمل شماره سه
طبق اصول حرفه ای گری، سنجش صلاحیت های حرفه ای یکی از الزامات حرفه ها برای در امان ماندن ساحت حرفه از اقدامات…