ساختار سازمانی بیمه کوثر را چابک کردیم / مهاجرت مجدد کوثر از داتین به فناوران

مدیر عامل بیمه کوثر در پاسخ به ریسک نیوز؛

آقادادی در پاسخ به سوال دیگر ریسک نیوز در خصوص علت تغییرات در چارت سازمانی بیمه کوثر با بیان اینکه ساختار سازمانی وحی منزل نیست، گفت: بیمه کوثر بزرگترین ساختار سامانی صنعت بیمه را داشت با شورای راهبردی منسجم و نه معاونت و شش مدیریت متصل که تصمیم گرفتیم نه معاونت را به چهار معاونت ادغام کنیم ./ بیمه کوثر از نرم افزار داتین به نرم افزار فناوران بازگشت و اگرچه شرکت داتین شرکت خوبی است اما در حوزه پشتیبانی و گزارش دهی و مالی توقعات ما را براورده نکرد و عملا به شرکت بیمه کوثر اسیب زده می شد.

به گزارش ریسک نیوز ابوالفضل آقادادی ، مدیر عامل بیمه کوثر در یک نشست خبری به مناسبت  سالگرد تاسیس بیمه کوثر در پاسخ به سوال ریسک نیوز در خصوص اینکه آیا بیمه کوثر استراتژی های زمان مدیریت قبلی که به نوعی دوران طلائی بیمه کوثر محسوب می شود، دنبال می کند، گفت: بیمه کوثر دارای یک استراتژی راهبردی است که با تغییر ادمها در تحقق برنامه های این راهبرد خللی وارد نمی شود، اگر چه ممکن است برنامه های اجرا شده در مدیریت های قبلی در صورت نیاز اصلاح شود.

وی افزود: حضور دکتر مشعلچی که سابقه مدیریتی طلائی در بیمه کوثر داشتند در کسوت قائم مقامی بیمه مرکزی را به قال نیک می گیریم.

آقادادی عنوان داشت:اگرچه تغییرات مدیریتی داشتیم اما اهداف سازمان تکان نخورده است به طور نمونه طرح تحرک که در زمان دکتر مشعلچی کلید خورد، همچنان ادامه دارد .

وی افزود: نیروی انسانی ، شبکه فروش، پذیرش اشتهای ریسک و نحوه سرمایه گذاری برای بیمه کوثر مهم است و این شاخص ها را بر اساس برنامه استراتژیک خود تداوم داده است.

مدیر عامل بیمه کوثر در عین حال افزود: ممکن است برنامه های قبلی ایراداتی هم داشته باشد که در تلاشیم نواقص را برطرف کنیم.

وی از جمله این ایرادات به مهاجرت به نرم افزار داتین اشاره کرد و گفت:نرم افزار مورد نظر انتظارات ما را بخصوص در دوران کرونا برطرف نکرد در این راستا مجبور شدیم دوباره از داتین به فناوران باز گردیم چون ما نمی توانیم سعی و خطا کنیم ، اطلاعات دارایی های ارزشمند شرکت هستند.

وی یادآور شد:بیمه کوثر از نرم افزار داتین به نرم افزار فناوران بازگشت و اگرچه شرکت داتین شرکت خوبی است اما در حوزه پشتیبانی و گزارش دهی و مالی توقعات ما را براورده نکرد و عملا به شرکت بیمه کوثر اسیب زده می شد.

آقادادی در پاسخ به سوال دیگر ریسک نیوز در خصوص علت تغییرات در چارت سازمانی بیمه کوثر با بیان اینکه ساختار سازمانی وحی منزل نیست، گفت: بیمه کوثر بزرگترین ساختار سامانی صنعت بیمه را داشت با شورای راهبردی منسجم و نه معاونت و شش مدیریت متصل که تصمیم گرفتیم نه معاونت را به چهار معاونت ادغام کنیم .

وی با بیان اینکه گاهی مواقع تغییر لازم است، اظهار داشت:حتی یک نفر هم اخراج نکردیم و یکی دیگر از اقدامات ما تفویض اختیار از ستاد به استان ها بود.

وی در ادامه با بیان اینکه استراتژی بیمه کوثر فروش به هر قیمتی نیست عنوان داشت: بیمه کوثر به دلیل اینکه پرتفوی توانیر ریسک زیادی داشت دیگر انرا تمدید نکرد چرا که ما اصرار به فروش بدون ارزیابی ریسک نداریم.

آقادادی در ادامه به عملکرد بیمه کوثر اشاره کرد و گفت:سال 1400 سهم بازار بیمه کوثر 4.2 بود که در شش ماهه 1401 از مرز 5درصد هم گذشتیم.

به گفته وی در پنج ماهه امسال 56درصد رشد فروش داشتیم .

وی همچنین تاکید کرد:در آمد های سرمایه گذاری 950 میلیارد تومان سود داشت و در شش ماهه انسال به لحاظ سودآوری دوم شدیم.

به گفته وی سال 1400 حدود 780میلیارد سود کردیم که بیمه مرکزی پیشنهاد داد 100 میلیارد را ذخیره بگیریم.

آقادادی در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص تصمیمات سندیکا در مورد قرارداد گمرک و حواشی آن گفت: البته بیمه کوثر هیچ گاه در این قرارداد سهمی نداشته اما با توجه به جلسه ای که در سندیکا برگزار شد و مدیران عامل حضور داشتند این مساله مطرح شد که قرارداد جدید گمرک دارای اشکالات آیین نامه ای است که باید رفع شود .

به گفته مدیر عامل بیمه کوثر گمرک تا 31 شهریور قرارداد داشته که پس از و به دنبال تمددی قرارداد جدیدی را ارئه کرده که گفته می شود به نفع گمرک بوده است اما بنابر بررسی های انجام شده با ایین نامه های مصوب بیمه مرکزی تناقض هائی داشته و ایراداتی بدان وارد امده بدین جهت بیمه مرکزی در بخشنامه ای ان را لغو و به ایرادات اشاره کرده است.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

24  −  15  =