تعدیل مثبت 36 درصدی در سود بیمه اتکایی سامان

گزارش حسابرسی شده عملکرد 12 ماهه منتهی به آذر 1401 شرکت بیمه اتکایی سامان بر روی سامانه کدال منتشر شد. این شرکت مجوز فعالیت خود را از 25 اسفند ماه سال گذشته از سوی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران دریافت نموده است.

به گزارش ریسک نیوز بر اساس گزارش حسابرسی شده سود خالص محقق شده در بازه زمانی یک ساله 60 میلیارد تومان بوده است؛ این در حالی است که در گزارش حسابرسی نشده این رقم 44 میلیارد تومان اعلام شده بود و به این ترتیب شاهد تعدیل مثبت 36 درصدی سود خالص اتکایی سامان در گزارش حسابرسی شده بودیم.
این شرکت بیمه ای 111 میلیارد تومان حق بیمه خالص در 12 ماهه محقق نموده و خسارت و مزایای پرداختی خالص نیز در این دوره در حدود 55 میلیارد تومان گزارش شده است. به این ترتیب نسبت خسارت شرکت به رقم 47 درصد کاهش یافت. این در حالی است که بر اساس ارقام گزارش حسابرسی نشده نسبت مذکور حدود 60% بوده است.
بر اساس اطلاعات صورت وضعیت مالی در پایان آذر ماه، مجموع دارایی ها 376 میلیارد تومان و مجموع بدهی ها 192 میلیارد تومان بود.
گفتنی است این شرکت پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه از تاریخ 20 اردیبهشت ماه اقدام به پرداخت سود سهام به سهامداران دارای کد سجام خواهد نمود. سود سایر سهامداران نیز به حساب معرفی شده از سوی ایشان واریز می گردد.
اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟