دوره جدید فناوری بیمه پس از اوج گرفتن بودجه در سال 2021

گالاگر ری می‌ گوید بودجه جهانی بیمه فناوری در سه ماهه اول 2023 نسبت به سه ماه قبل 38 درصد افزایش یافته و به 1/39 میلیارد دلار (در مجموع 2/06 میلیارد دلار) رسیده است و روندها نشان می‌ دهد که امسال ممکن است بازگشتی به رشد ملایم بودجه فناوری بیمه که پیش از سال 2021 دیده شده بود باشد.

به گزارش ریسک نیوز، بر اساس آخرین گزارش Global InsurTech از Gallagher Re، میانگین حجم معاملات یک چهارم ابتدایی سال رشد داشت و تعداد معاملات در ژانویه تا مارس ثابت بود.

بودجه کلان صرفا 13 درصد از کل بودجه را تشکیل می دهد که کمترین میزان در سه سال اخیر است. اکثر سرمایه ‌گذاری‌ های شرکت ‌های بیمه به مرحله اولیه بازگشتند، روندی که اکنون برای شش فصل متوالی مشاهده می‌ شود.

تامین مالی بیمه اموال و تلفات موجب افزایش سرمایه گذاری سه ماهه شد و 53 درصد افزایش یافت. میانگین حجم معامله در مراحل اولیه با 28 درصد افزایش به 8/31 میلیون دلار (12/3 میلیون دلار) رسید.

اندرو جانستون، مدیر جهانی Insurtech می گوید: «2023 ممکن است آغاز عصر جدیدی برای اینشورتک باشد».

او گفت: «2021 بدون شک اوج تامین مالی را رقم زد. این بخش در سال 2022 روندی نزولی داشت. بنیان‌ گذاران اکنون به پایداری و رشد بلند مدت فکر می‌ کنند و در می یابند که کسب‌ و کارهایشان باید خودشان با تکیه بر توانایی‌ ها و درآمدهای خود، کسب و کار را به پیش ببرند.»

او می‌گوید «تمایلی واقعی» در میان بیمه گران، کارگزاران و نمایندگان برای اتخاذ فناوری وجود دارد، و «بنابراین فشار بر شرکت ‌های بیمه است تا کسب ‌و کار خود را دلپذیر و ارزش ‌افزا کنند».

این سه ماهه شامل افزایش 2/5 میلیون دلاری توسط بیمه کوبا مستقر در ملبورن بود که حمایت Birchal، Insurance، Hunter Equity Group، Insurtech Gateway Australia، و سرمایه گذاران نامشخص را جلب کرد.

مترجم: مسعود اسکندری

منبع

https://www.insurancenews.com.au/insurtech/new-insurtech-era-after-2021-funding-peak-gallagher

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟