استعفای مدیرعامل بزرگترین صرافی کریپتو جهان

یکی از مشهورترین چهره‌های جهان کریپتو و صاحب بزرگترین صرافی کریپتو جهان – بایننس- با پذیرش نقض قوانین ضد پولشویی ایالات متحده از سمت خود در این شرکت استعفا کرد و شرکت بایننس هم ۴.۳ میلیارد دلار جریمه شده است.

به گزارش پایگاه ریسک نیوز به نقل از فردای اقتصاد چانگ پنگ ژائو معروف به CZ درتوییتر خود این خبر را اعلام کرد و گفت از لحاظ عاطفی این رها کردن آسان نبود اما من اشتباهاتی کردم و باید مسئولیت آن ها را بپذیرم.

ژائو همچنین به ۵۰ میلیون دلار جریمه محکوم شده و از هرگونه دخالت در امور بزرگترین صرافی جهان منع شده است.کنار رفتن CZ از بایننس بخشی از توافق او با دادستان‌های ایالات متحده است اما این احتمال وجود دارد که حتی در آینده به زندان محکوم شود.

مریک گارلند دادستان کل ایالات متحده بایننس روز گذشته بایننس را به عدم رعایت قانون این کشور محکوم کرد و گفت که این صرافی کار را برای مجرمان راحت کرده تا سرمایه‌های دزدیده شده و درآمدهای غیر قانونی خود را جابه جا کنند.

ژائو که متولد چین است در سال ۲۰۱۸ بایننس را در شانگهای تاسیس کرد. این صرافی رمزارز با اینکه امسال با کاهش سهم بازار مواجه شده اما هنوز نیمی از حجم معاملات جهانی کریپتو را به خود اختصاص می‌دهد.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟