قیمت طلا و سکه 28 آذر 1402 / ریزش نیم میلیونی سکه امامی در یک روز

قیمت طلا و سکه روز گذشته روندی نزولی داشت و قیمت دلار تنها به میزان محدودی کاهش یافت. تمام قطعات سکه کاهش قیمت داشت و این روند نزولی سکه امامی را در آستانه بازگشت به کانال ۲۸ میلیونی قرار داد.

به گزارش پایگاه ریسک نیوز به نقل از تجارت نیوز روز گذشته قیمت طلا و سکه همزمان با قیمت دلار کاهش یافت و رشد محدود قیمت جهانی طلا نتوانست بازار فلز زرد را با خود همراه کند.

معامله گران بازار طلا معتقدند بازارهای جهانی در آستانه ورود به تعطیلات سال نو میلادی هستند و طلای جهانی در روزهای آینده بازیگر چندان فعالی برای بازار داخلی طلا نخواهد بود.

جدول زیر قیمت انواع طلا و سکه در زمان گشایش بازار امروز را نشان می دهد.

اقتصاددانان دلیل اصلی روند نزولی بازار طلا را یخ زدگی بازار ارز توسط سیاستگذاران می دانند. با این حال، آنها می گویند قیمت ها روند خود را طی می کند و ممکن است در ماه های آینده شاهد افزایش عجیبی در قیمت طلای داخلی نباشیم.

قطره نیم میلیون سکه امامی

دیروز ۲۷ آذر در سال ۱۴۰۲ قیمت سکه امامی با کاهش ۵۳۸ هزار تومانی به کف کانال ۲۹ میلیونی بازگشت و ۲۹ میلیون و ۵۷ هزار تومان معامله شد. سکه بهار ۲۷۷ هزار تومان با قیمت ۲۵ میلیون و ۷۲۰ هزار تومان معامله شد. این در حالی است که قیمت این قطعه در روز شنبه برای ساعاتی به مرز ۲۶ میلیون رسید.

دیروز قیمت نیم سکه با ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شد و ۱۰۰ هزار تومان کاهش یافت. ربع سکه نیز با افت ۵۰ هزار تومانی با رقم ۱۰ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان معامله شد. سکه گرمی پنج میلیون و ۷۹۵ هزار تومان و سکه محدود پنج هزار تومان معامله شد.

حباب سکه سقوط کرده است

دیروز قیمت طلا نیز کاهش یافت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز با افت ۲۹ هزار تومانی ۱۰ میلیون و ۶۱۳ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۶ هزار و ۵۰۰ تومان کاهش یافت و ۲ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان معامله شد. قیمت طلای مستعمل نیز به دو میلیون و ۴۱۷ هزار تومان رسید.

دیروز حباب سکه در تمام نقاط کاهش یافت. حباب سکه امامی ۴۶۹ هزار تومان، سکه بهار ۲۳۷ هزار تومان، نیم سکه ۶۷ هزار تومان و ربع سکه ۳۳ هزار تومان کاهش یافت. سکه گرمی تنها قطعه ای بود که سه هزار تومان رشد حباب داشت.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟