میانگین حقوق ماهانه ایران خودرو به ۹۲ میلیون تومان رسید/ شعبده بازی ایران خودرو برای غیب کردن زیان

بررسی گزارش ماهانه شرکت ایران خودرو ارقام عجیبی را برای قیمت محصولات این شرکت ارائه می‌کند. ضمن آنکه اگرچه پیشتر گزارش شده بود که متوسط دستمزد در این شرکت حدود 50 میلیون تومان است اما بررسی دقیق‌تر نشان می‌دهد این رقم به محدوده 90 میلیون تومان می‌رسد!

به گزارش ریسک نیوز به نقل از تجارت نیوز،هزینه تولید خودرو برای شرکت ایران خودرو طی سالیان متمادی آنقدر زیاد بوده که بزرگترین خودروساز کشور را همواره غرق زیان کرده است. تلنبار شدن ضرر، طی سال‌های گذشته کوهی از زیان انباشته به ارتفاع 106 همت را برای این خودروساز رقم زده که جبران آن برای یک شرکت با اصول مدیریتی درست، سالیان سال زمان می‌برد، چه رسد به شرکت خصولتی ایران خودرو که همواره سایه سنگین منافع و تصمیمات دولتی را بر سر خود احساس می‌کند.

ماده 141 چه بر سر ایران خودرو می‌آورد؟

موضوع زیان‌سازی این خودروساز آن‌قدر جدی‌ست که ایران خودرو را مشمول ماده 141 قانون تجارت کرده و در خطر انحلال قرار داده است. بر اساس ماده 141 قانون تجارت، اگر بر اثر زیان‌های وارده، حداقل نصف سرمایه شرکت از میان برود، هیات مدیره مکلف است بلافاصله مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام را دعوت کند تا موضوع انحلال یا بقای شرکت مورد شور و رای واقع شود.

بر این اساس، طی ماه‌های گذشته، ایران خودرو به فکر میان‌بری برای خروج از شمولیت ماده 141 افتاده است.

قانون تجدید ارزیابی دارایی‌ها به سود ایران خودرو تغییر می‌کند؟

خروج از شمولیت ماده 141 قانون تجارت می‌تواند ایران خودرو را از خطر قانونی انحلال نجات دهد. برای رسیدن به این هدف، شرکت نیازمند آن است که ابتدا از منجلاب زیان‌سازی که در آن گرفتار شده، رها شود. اما رهایی از زیان انباشته 106 هزار میلیارد تومانی، آسان نیست!

ایران خودرو راه میان‌بری را پیدا کرده که بر اساس آن، می‌تواند از تورم مزمن و صعودی اقتصاد به نفع خود استفاده کرده و از مسیر تجدید ارزیابی دارایی‌ها، زیان‌سازی خود را پنهان کند.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟