نقدی به مناقصات پوشش های بیمه ای حوزه انرژی

به گزارش ریسک نیوز، پنل «وزن‌کشی واقعی ریسک‌های انرژی در قیاس با ظرفیت بازار ایران و راهکارها» در اولین روز «رویداد بیمه و 1403 پیش‌بینی‌ها، نیازها و راهبردها » و در استودیو سخنکده متن با حضور ناصر رشیدی، مدیر بیمه های مهندسی و انرژی بیمه ملت و آمر کارگر، صاحبنظر حوزه ریسک انرژی برگزار شد. […]

به گزارش ریسک نیوز، پنل «وزن‌کشی واقعی ریسک‌های انرژی در قیاس با ظرفیت بازار ایران و راهکارها» در اولین روز «رویداد بیمه و 1403 پیش‌بینی‌ها، نیازها و راهبردها » و در استودیو سخنکده متن با حضور ناصر رشیدی، مدیر بیمه های مهندسی و انرژی بیمه ملت و آمر کارگر، صاحبنظر حوزه ریسک انرژی برگزار شد.

رشیدی مدیر بیمه های مهندسی و انرژی بیمه ملت: صنعت بیمه در پنج سال اخیر به علت خارج نشدن ریسک از کشور حدود صد میلیون دلار زیان داشته است اما موجب مثبت شدن تراز صنعت بیمه در حوزه انرژی شده است.

وی با اشاره به توزیع ریسک بیمه ها در کشور افزود: در شرایط تحریمی کنونی این ریسک در کشور باقی مانده است و هزینه ارزی نکرده ایم.

آمر کارگر، صاحبنظر حوزه ریسک و انرژی: عدم استفاده از مواد اصلی و غیر اورجینال بودن مواد موجب تکرار حوادث متعدد همزمان با استهلاک زیرساخت ها شده است که بتدریج خسارت های احتمالی را افزایش می دهد. بیمه مرکزی باید در حوزه های تخصصی مشاوره بدهد تا بتواند این فاصله را کم کند. نقد بزرگی به مناقصات پوشش های بیمه ای حوزه انرژی وارد است.

رشیدی مدیر بیمه های مهندسی و انرژی بیمه ملت: استهلاک و فرسودگی وسایل و تجهیزات صنعت نفت و انرژی در مقابل نوسازی و تجهیز، موجب بالارفتن ریسک بیمه و همچنین عقب ماندن از تکنولوژی روز دنیا می شود. این آثار در بالادست انرژی در سکوها و میادین نفتی جبران خسارت های احتمالی را در صنعت بیمه کاهش می دهد.

در ارتباط با آشوب های احتمالی سراسری در حوزه های انرژی، صنعت بیمه به عنوان جزئی از کل خواهد بود اما در اعتصابات محلی صنعت بیمه و بیمه نامه ها می توانند خطرات احتمالی را پوشش دهند.

در حال حاضر در پروژه های مناقصه ای، شرکت های بیمه ای رفتار همسان دارند که همین رفتار موجب تحمیل فعالیت های آنها به صنعت انرژی و نفت و گاز شده که چالش مهمی محسوب می شود.

نسخه صوتی

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟