پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۵ اسفند ۱۴۰۲ / با روند صعودی دلار، یخ بازار طلا آب شد

قیمت طلا و سکه در اولین هفته اسفند با روند صعودی بسته شد. بازار طلا متاثر از افزایش قیمت دلار صعودی شد و سکه‌های سنگین به کانال بالاتر راه یافتند. برخی کارشناسان اقتصادی معتقدند هفته پیشرو، روزهای پرتلاطمی برای بازارهای مالی است.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت طلا و سکه در هفته اخیر با بازدهی مثبت بسته شد. بازار طلا بیشترین بازدهی را در میان بازارهای مالی داشت. در روزهای پایانی بهمن و ابتدای اسفند در بیشتر روزهای بازار طلا افزایش پلکانی داشت.

قیمت دلار این هفته بازدهی مثبت داشت و قیمت طلا و سکه بیشتر با نوسانات این اسکناس همراه شد. این هفته موج اخبار سیاسی تلاطم چندانی برای بازارهای مالی به همراه نداشت و تلرانس بازار طلا و سکه نیز بیشتر در قطعات سنگین رخ داد.

با وجود این، کارشناسان اقتصادی هفته دوم اسفند را روزهای پرتلاطمی برای بازارهای مالی پیش‌بینی می‌کنند. به اعتقاد آنها با پیشروی قیمت دلار و صعود به کانال هفت کریدور ۵۰ هزار تومانی، روند افزایشی به قیمت طلا و سکه خواهد رسید.

گفتنی است در لحظه نگارش این گزارش، انس جهانی با قیمت ۲۰۲۳ دلار در حال معامله است.

رشد نیم میلیون تومانی سکه بهار

سکه امامی، روز پنجشنبه سوم اسفند با افزایش ۳۵۲ هزار تومانی به کانال ۳۳ میلیونی صعود کرد. این قطعه با قیمت ۳۳ میلیون و ۲۸۸ هزار تومانی معامله شد. سکه‌ بهار با رشد ۵۰۰ هزار تومانی بیشترین افزایش قیمت را در قطعات سکه داشت. سکه بهار در آخرین روز هفته اخیربه کانال ۳۱ میلیونی راه یافت و روی قیمت ۳۱ میلیون و ۲۹۵ هزار تومانی ایستاده است.

گفتنی است نیم‌سکه و ربع سکه هر یک با افزایش ۱۵۰ تومانی به ترتیب با قیمت ۱۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شدند. سکه گرمی بدون تغییر و با رقم پنج میلیون و ۹۵۰ هزار تومانی معامله شد.

حباب سکه افزایشی شد

قیمت طلا در شروع معاملات روز پنجشنبه با روند افزایشی بازگشایی شد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار افزایش ۶۲ هزار تومانی داشت و با رقم ۱۲ میلیون ۳۰۷ هزار تومانی معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار، افزایش ۱۴ هزار و ۳۰۰ تومانی داشت و روی رقم دو میلیون و ۸۴۱ هزار تومانی ایستاد. طلای دست دوم نیز با رقم دو میلیون و ۸۰۳ هزار تومانی معامله شد.

حباب سکه نیز تناسب بالایی با روند قیمت داشت و در بیشتر قطعات افزایشی بود. حباب سکه‌‌ امامی ۲۳۳ هزار تومان، سکه بهار ۳۵۵ هزار تومان، نیم‌سکه ۸۴ هزار تومان و ربع سکه ۱۱۷ هزار تومان افزایش داشت. در آخرین روز هفته حباب سکه گرمی ۱۶ هزار تومان کاهش را تجربه کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  +  34  =  36