ضرورت مدیریت وجوه نقد

پورکیانی

به گزارش ریسک نیوز، محسن پور کیانی دبیر کل سندیکای بیمه گران ایران با اشاره به عملکرد صنعت بیمه در سال 1402 گفت: بر اساس آمار موجود، حق بیمه تولیدی با ۶۵ درصد رشد به ۲۶۰ همت و خسارت پرداختی به ۱۵۰ همت رسید. وی با بیان اینکه سال ۱۴۰۳ سال خاصی است و بدون […]

به گزارش ریسک نیوز، محسن پور کیانی دبیر کل سندیکای بیمه گران ایران با اشاره به عملکرد صنعت بیمه در سال 1402 گفت: بر اساس آمار موجود، حق بیمه تولیدی با ۶۵ درصد رشد به ۲۶۰ همت و خسارت پرداختی به ۱۵۰ همت رسید.

وی با بیان اینکه سال ۱۴۰۳ سال خاصی است و بدون شک مشکلات سال گذشته را همچنان خواهیم داشت، تاکید بر معضل کمبود نیروی انسانی متخصص در صنعت بیمه تاکید کرد و گفت:سرمایه گذاری بر روی نیروی انسانی و اعزام کارکنان به خازج از کشور جهت ارتقاء تخصص و تبادل دانش باید در دستور کار قرار بگیرد.

https://www.aparat.com/v/byKCt

نسخه صوتی

دبیر کل سندیکا در رویداد عیدانه صنعت بیمه با بیان اینکه تعدادی از شرکت های بیمه دچار ناترازی هستند تصریح کرد: در این راستا باید برنامه ترمیم مالی برای این شرکتهای در دستور کار قرار گیرد و کمک شود تا عملکرد آنها بهبود پیدا کند.

پور کیانی عنوان داشت: مدیریت وجوه نقد از دیگر چالش های صنعت بیمه است به طوریکه سهم بدهکاران به حق بیمه روند افزایشی داشته و حدود ۱۵۰ همت مطالبات از بیمه گذاران بوده که رقم کمی نیست در این راستا باید برنامه های منسجمی برای وصول مطالبات اتخاذ شود.

دبیر کل سندیکای بیمه گران در ادامه به ضرورت تقویت فناوری اطلاعات در صنعت بیمه در سال جاری اشاره کرد و گفت: اهمیت ایجاد پلتفرم های مختلف جهت به اشتراک گذاری داده ها بخصوص با افزایش تعداد شرکتهای بیمه دو چندان شده است.

دبیر کل سندیکا در ادامه به لزوم افزایش سرمایه شرکتهای بیمه همگام با تورم، ضرورت توجه به سودآوری صنعت بیمه جهت افزایش نرخ بازدهی صنعت و جلب سرمایه گذاران جدید و لزوم تنوع سرمایه گذاری ها و همچنین ضرورت تولید محصولات نوین و مدیریت ریسک مطلوب اشاره کرد.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟