طی حکمی از سوی رئیس کل بیمه مرکزی؛

تغییری بنیادی در قلب بیمه مرکزی / حضور یک مقرره دان در معاونت توسعه و نوآوری نهاد ناظر

رئیس کل بیمه مرکزی، حسن رضا عباسیان فر را به سمت سرپرست معاون توسعه و نوآوری بیمه مرکزی منصوب کرد و علی بنیادی که با شعار نوآوری در فرایندها و محصول وارد صنعت بیمه شد، ویترین شعارهایش را به دانشگاه منتقل کرد. / حضور عباسیان فر در معاونت توسعه و نواوری بیمه مرکزی نشان می دهد، صنعت بیمه همچنان نیازمند نیروهای خبره بیمه ای از بدنه کارشناسی است؛ اما نکته ای که عباسیان فر باید بدان توجه کند این است که اشراف وی بر قانون و مقرره و آیین نامه نباید سدی برای تحول خواهی و نوآوری برای وی ایجاد کند.

به گزارش ریسک نیوز، پرویز خوشکلام خسروشاهی در راستای تغییرات مدیریتی نهاد ناظر صنعت بیمه، حسن رضا عباسیان فر را به عنوان سرپرست معاونت توسعه و نوآوری منصوب کرد.

این تغییر بنیادی در یکی از مهمترین معاونتهای بیمه مرکزی که قلب تدوین و تصویب آیین نامه ها و احراز صلاحیت حرفه ای مدیران است، نشان می دهد، صنعت بیمه ظرفیت آزمون و خطاری تازه واردان را ندارد اگرچه که تحول و اقدامات نوآورانه نیاز مبرم صنعت است.

علی بنیادی که بدون تجربه اکوسیستم بیمه وارد این صنعت شد، تلاش کرد تا با شعار ضرورت نوآوری در فرایندها و محصول ، فضای سنتی صنعت بیمه را دگرگون کند؛ اما واکاوی شرایط موجود نشان می دهد، کم توجهی به زیر ساختهای قانونی و شاکله ماهوی صنعت بیمه و طیف وسیع فعالان در زیست بوم بازار بیمه،تحول دیجیتال را نه تنها عملیاتی نکرد که به ویترین شعار منتقل کرد.

حسن رضا عباسیان فر در حالی جایگزین بنیادی شد، که با اتکا به سالها فعالیت در واحدهای مختلف نهاد ناظر بیمه ای اشراف قابل توجهی بر قوانین و مقررات دارد و از سوئی در تدوین و تصویب بسیاری از آیین نامه نقش قابل توجهی داشته است.

حضور عباسیان فر در معاونت توسعه و نواوری بیمه مرکزی نشان می دهد، صنعت بیمه همچنان نیازمند نیروهای خبره بیمه ای از بدنه کارشناسی است؛ اما نکته ای که عباسیان فر باید بدان توجه کند این است که اشراف وی بر قانون و مقرره و آیین نامه نباید سدی برای تحول خواهی و نوآوری برای وی ایجاد کند.

به نظر می رسد، عباسیان فر باید دو کفه ترازوی تحول خواهی و مقرره دانی را به توازن برساند.

بر اساس این گزارش در حکم یادشده آمده است: امید است با استعانت از پروردگار متعال، ضمن استفاده از تجارب موجود، اهتمام و تلاش همه جانبه و با همکاری و بهره گیری از توانمندی سرمایه های انسانی معاونت، زمینه تحقق تعهدات و اهداف بیمه مرکزی را فراهم آورید.

شایان ذکر است که حسن رضا عباسیان فر _ کارشناسی ارشد علوم اقتصادی _ و پیش از این ریاست مرکز مدیریت ریسک و تدوین مقررات را بر عهده داشته است.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟