اکو بیمه؛ سنگ محک برگزاری سایر همایش های صنعت بیمه کشور

مدیر روابط عمومی شرکت کارگزاری بیمه سایپا، برگزاری اولین همایش اکوبیمه را تجربه خوبی در صنعت بیمه برشمرد و گفت: می توان آن را سنگ محک برگزاری سایر همایش ها در صنعت بیمه دانست.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از ستاد خبری همایش اکو بیمه، ناصر شاهسونی مدیر روابط عمومی شرکت کارگزاری بیمه سایپا در حاشیه مراسم افتتاحیه اولین همایش سالانه اکو بیمه در گفت و گو با خبرنگار ستاد خبری این همایش در خصوص برگزاری همایش اکو بیمه افزود: برگزاری این همایش تجربه خوبی در صنعت بیمه است و می توان آن را سنگ محک برگزاری سایر همایش ها در صنعت بیمه دانست.
وی در خصوص نقش بیمه در پویایی اقتصاد که یکی از سرفصل های این دوره از همایش است افزود: بیمه می‌تواند یک محرک خیلی خوبی برای امنیت اقتصادی در جامعه باشد، متاسفانه صنعت بیمه خیلی آنچنان رشد نکرده است، در زمینه ضریب نفوذ بیمه هنوز خیلی با استانداردهای دنیا فاصله داریم.
وی بیان داشت: ضریب نفوذ تقریبا ۲ درصدی صنعت بیمه نشان دهنده این است که هنوز خیلی با جایگاه واقعی بیمه در صنعت بیمه و اقتصاد داریم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص فعالیت کارگزاری بیمه سایپا افزود: از آنجایی که ما به صورت تخصصی در سایپا مشغول هستیم، تلاشمون این هست که فرهنگ بیمه‌ای را در گروه سایپا که بالغ بر۷۰ شرکت بزرگ و کوچک است جا بندازیم ،بحث نیازهای بیمه ای آنها را شناسایی کنیم وبا توجه به بازاری که در صنعت هست بتوانیم ازآن بازار در جهت رفاه بیشتر پرسنل گروه استفاده کنیم.
شاهسونی نیز در خصوص استفاده از تحولات فناورانه در صنعت بیمه گفت: بحث هوش مصنوعی واقعاً یک بحث جدی در صنعت بیمه است، در حال حاضر استارتاپ‌ها به خوبی از این فناوری استفاده می‌کنند، شرکت‌های بیمه هم قاعدتاً باید به آن سمت بروند تا بتوانند از این تکنولوژی در بحث توسعه فروش بیمه‌ها استفاده کنند .
ولی یادآور شد: ما در حال حاضر از آنجایی که کارگزاری بر خط هستیم، از تحولات فناوری در زمینه فروش آنلاین مان استفاده می کنیم، در حال حاضر استارت سایت رایا بیمه از سوی متخصصان حوزه آی تی شرکت طراحی شده و در این حوزه کار می کنند، ولی هنوز خیلی جا دارد که بخوایم از تحولات این فناوری استفاده کنیم.

دیدگاه شما چیست؟