جزئیاتی از چگونگی تاسیس شرکت بیمه اتکائی سامان

شرکت بیمه اتکائی سامان با سرمایه 2500 میلیارد ریال به بازار بیمه کشورمی آید، سرمایه ای که تعهد موسسین آن 85/78 درصد به مبلغ 2 هزار و 122 میلیارد و 500 میلیون ریال است و سکاندار آن مجید تقی لو خواهد بود.

به گزارش ریسک نیوز بیمه مرکزی ج.ا. ایران موافقت اصولی خود با تاسیس شرکت (سهامی عام ) "بیمه اتکائی سامان" را صادر کرد و بنابر اخبار موجود مجید تقی لو مدیرعامل شرکت بیمه اتکایی سامان خواهد بود.

گفتنی است ، درخواست تاسیس بیمه اتکائی سامان که توسط گروه مالی سامان به بیمه مرکزی ج.ا.ایران داده شده بود، پس از بررسی در شورای عالی بیمه مورخ 25 دی ماه 1398 به امضای  رییس شورای عمومی بیمه رسید.

بدین ترتیب شرکت بیمه اتکائی سامان با سرمایه 2500 میلیارد ریال به بازار بیمه کشورمی آید، سرمایه ای که تعهد موسسین آن 85/78 درصد به مبلغ 2 هزار و 122 میلیارد و 500 میلیون ریال است که 50 درصد آن 5 اسفند 98 به مبلغ یک هزار و72میلیارد و 251 میلیون ریال پرداخت شده است و بیش از 14 درصد از سهام از طریق پذیره نویسی و اشخاص حقیقی تامین خواهد شد.

به گفته کارشناسان بیمه مرکزی ایران در شرایط کنونی اقتصادی و تحریم ها با تصمیمی درست فرصت مشارکت بخش خصوصی در ارتقای ظرفیت پذیرش ریسک کشور را فراهم کرده است
گفتنی است پس از بیمه اتکائی امین و بیمه اتکائی ایرانیان ، شرکت بیمه اتکائی سامان سومین شرکت اتکائی است که پا به عرصه بیمه گری می نهد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  ×  6  =  42