کاهش شاخص کل بورس امروز ۱۴۰۱/۱۲/۲۱

به گزارش خبرگزاری ریسک نیوز، همچنین شاخص هموزن امروز با از دست دادن 9613 واحد به رقم 539 هزار و 647 واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 6 میلیون و 553 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از 20 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 555 هزار فقره معامله و به ارزش 12 هزار و 293 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز همه شاخص‌های بورس قرمز شدند به‌گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ارزش 1.8 درصد کاهش یافتند همچنین شاخص کل و شاخص قیمت با معیار هموزن 1.7 درصد افت کردند. شاخص آزاد شناور 1.6 درصد کاهش یافت، شاخص بازار اول بورس با افت 1.8 درصد و شاخص بازار دوم بورس هم با کاهش 1.8 درصد همراه شد.

نمادهای فولاد مبارکه، پتروشیمی خلیج‌فارس،‌ شستا، گل‌گهر، هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تأمین، پتروشیمی نوری و چادرملو به ترتیب بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را از خود به جای گذاشتند.

در فرابورس ایران هم شاخص کل امروز با کاهش 365 واحد به رقم 22 هزار و 718 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 250 هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه فرابورس هم 401 هزار میلیارد تومان برآورد شد. معامله‌گران امروز بیش از 6.8 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 330 هزار فقره معامله و به ارزش 18 هزار و 313 میلیارد تومان داد و ستد کردند.با این حساب ارزش معاملات امروز بورس و فرابورس از 30 هزار میلیارد تومان هم فراتر رفت.

امروز نمادهای بیمه پاسارگاد، پتروشیمی زاگرس، پتروشیمی تندگویان، فولاد غدیر ایرانیان،‌آریا ساسول، فولاد ارفع و گروه انتخاب به ترتیب بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را از خود به جای گذاشتند.

منبع: فارس

اوراق بهاداربازار سرمایهبورسشاخص بورسنماد معاملاتی
نظرات (0)
افزودن نظر