به گزارش ریسک نیوز،به نقل از روابط عمومی بیمه معلم، محمد حبیبی با بیان این که در سال 92 شناور «ولگا» در کانال سوئز به گل نشست، گفت: پرونده خسارت این شناور در سال گذشته بررسی و به پرداخت خسارت قابل توجهی منجر شد.
وی با اشاره به این که این شناور متعلق به شرکت خدمات دریایی مهندسی ایران بودهاست، افزود: این خسارت یک میلیون و 340 هزار دلار معادل 3 میلیارد و 350 میلیون تومان بودهاست.
به گفته وی، شرکت خدمات دریای مهندسی ایران سالانه 150 تا 200 هزار دلار حق بیمه بابت بیمه شناورها و کشتیهایش به بیمه معلم میپردازد.
حبیبی در ادامه به پرداخت خسارت کشتی «اگلانتاین» که مورد حمله دزدان دریایی واقع شده بود، خبر داد و گفت: در این حادثه هم کشتی و هم خدمه آن آسیب دیدند.
وی افزود: خسارت پرداخت شده به خدمه 600 هزار دلار و خسارت پرداختی مربوط به بدنه معادل 900 هزار دلار بود.
به گفته مدیر بیمههای باربری، کشتی و هواپیمای بیمه معلم، این کشتی در خلیج عدن دچار حادثه شده و خسارت پرداختی به آن فقط در بخش خدمه حدود یک میلیارد و 485 میلیون تومان بودهاست.
وی همچنین به سومین مورد پرداخت خسارت کلان در حوزه بیمههای کشتی اشاره کرد و گفت: شناور «پارمیدا» در حین سفر به چین ژنراتورهای خود را از دست داد و همین اتفاق به پرداخت خسارت 900 میلیون تومانی از سوی بیمه معلم منجر شد.
محمد حبیبی مدیر بیمههای باربری، کشتی و هواپیمای بیمه معلم با اشاره به این که در سال گذشته بیمه معلم 5 میلیون دلار حق بیمه کشتی دریافت کردهاست، گفت: از این میزان حدود 2.2 میلیون دلار بابت خسارت به بیمهگزاران پرداخت شدهاست.