طراحي نرم افزار جامع مديريت ريسك توسط بيمه البرز

رييس هيات مديره خبر داد:

رييس هيات مديره شركت بيمه البرز خبر داد: بيمه البرز در حال طراحي و اجراي نرم‌افزار بيمه اي به نام نرم‌افزار جامع مديريت ريسك صنعت بيمه است كه تمام ريسك ها را از صدور تا وقوع احتمالي خسارت محاسبه مي‌كند.

به گزارش ریسک نیوزمحمدرضا ميري لواساني در گردهمايي مديران و روساي شعب اين شركت با بيان اين‌كه صنعت بيمه ايران در مديريت ريسك به شدت با دنيا فاصله دارد و يك نظام و برنامه مدون در اين بخش وجود ندارد، گفت: از نرم‌افزار جامع مديريت ريسك كه توسط بيمه البرز طراحي شده است و مورد استفاده صنعت بيمه كشور قرار خواهد گرفت مي‌توان براي رتبه‌بندي شركت‌هاي بيمه نيز بهره برد.
رييس هيات مديره بيمه البرز  درباره چالش هاي صنعت بيمه كشور در حوزه نفت و انرژي توضيح داد: متاسفانه صنعت بيمه در حوزه انرژي و نفت با مشكلات زيادي مواجه است. يكي از اين مشكلات اختلاف ارزي سرمايه شركت‌هاي نفتي و شركت هاي بيمه است چون سرمايه كمپاني‌هاي نفتي به دلار است حال آن كه سرمايه شركت هاي بيمه ريالي است و اگر يك شركت نفتي دچار حادثه شود شركت‌هاي بيمه براي جبران خسارت دچار مشكل مي‌شوند.
وي با بيان اين كه ظرفيت‌هاي بخش انرژي بسيار بزرگ است، گفت: پس از حادثه خليج مكزيك در سال ۲۰۱۰ ميلادي كه بزرگترين حادثه نشت نفت دريايي در جهان به شمار مي رود، يك كتاب مرجع راهنما به عنوان "SEMS" Safety and Environmental Management Systems يا مديريت ايمني براي نفت و گاز با رويكرد ايمني، بيمه و محيط زيست تهيه و در جهان مورد استفاده قرار گرفت كه اگر در كشور ما هم مورد استفاده قرار گيرد به برطرف شدن شكاف مذكور بين صنعت نفت و صنعت بيمه كشور كمك شاياني خواهد كرد. كتاب مذكور توسط من ترجمه شده كه مي توان از آن به عنوان يك ابزار سازنده در راستاي كمك به بهبود نقش ريسك در صنعت بيمه و نفت بهره جست.
دكتر ميري لواساني افزود: در همين راستا من شخصا از چهار سال پيش تا كنون در حال پيگيري و تدوين دستورالعمل جامع در حوزه نفت و انرژي هستم كه با همكاري بيمه مركزي مقرر شده است با تدوين و ابلاغ اين دستورالعمل بحث مديريت ريسك در حوزه انرژي ساماندهي شود.
وي ادامه داد: بر همين اساس كميته اي نيزدر بيمه مركزي به منظور بررسي آيين‌نامه انرژي از زمان صدور بيمه نامه حوزه انرژي تا پرداخت خسارت احتمالي بررسي خواهد شد.
وي تاكيد كرد: دانش مديريت ريسك بايد به درستي اجرايي شود و آموزش هاي داخلي شركت‌هاي بيمه بايد از حالت سنتي خارج، ‌به روز و ريسك محور شود.
وي ابراز اميدواري كرد با توجه به خوشنامي بيمه البرز و برخورداري اين شركت از بدنه تخصصي و حرفه اي در بخش مديريت ريسك صنعت بيمه كشور به عنوان ليدر فعاليت كند تا مديريت ريسك را در صنعت بيمه كشور نهادينه سازيم.

دكتر اسماعيل دل فراز، عضو هيات مديره شركت بيمه البرز از ديگر سخنرانان گردهمايي سالانه مديران و روساي شعب اين شركت بود كه با اشاره به سهم ناچيز صنعت بيمه از توليد ناخالص ملي كشور،‌ گفت: صنعت بيمه ايران با وجود استراتژي ها و افق هاي بلند مدت نگاشته شده هنوز فاصله زيادي با كشورهاي پيشرفته دارد و نيازمند به‌روز رساني است.
وي ادامه داد: مشكل صنعت بيمه تنها پايين بودن ضريب نفوذ بيمه نيست بلكه اين صنعت نيازمند نوآوري و خلاقيت است و نوآوري قطعا با تغيير همراه است چون نيازهاي امروز در حال تغيير است و با پيشرفت تكنولوژي نيازهاي جديد نيز بوجود مي‌آيد.
به گفته وي بر همين اساس بايد از سرمايه انساني كه روح سازمان‌هاست بهره برد و دانش فردي تبديل به دانش سازماني شود در غير اينصورت قطعا سازمان ها دچار تزلزل خواهند شد.
وي با بيان اين كه جذب پورتفوي نبايد ملاك رتبه بندي شركت‌هاي بيمه باشد، گفت: هم اكنون به دليل نبود نوآوري،‌ شركت‌هاي بيمه بعضا در رقابت دست به نرخ شكني مي‌زنند اما در آينده‌ نزديك، ‌نوآوري و خلاقيت در فروش و طراحي و عرضه بيمه‌نامه‌هاي جديد لازم و ضروري خواهد شد.
وي افزود: فروش بيمه‌نامه كار بسيار دشواري است چون كالاي محسوسي نيست پس بايد به سرمايه ارتباطي و ارتباط با بيمه‌گزاران و شبكه فروش كه خط مقدم شركت هاي بيمه هستند، توجه كرد.
دكتر دل‌فراز درباره عملكرد بيمه البرز توضيح داد: سال گذشته بيمه البرز سال خوبي را پشت سر گذاشت و امسال با موفقيت وارد شصتمين سال فعاليت خود شده است كه نشان دهنده اين است كه اين شركت توانسته شصت سال خود را توانمند حفظ كند و برند خوشنام و معتبر باشد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  −  1  =  1