برای پیش دبستانی ۸۰۰ مربی جذب شده است

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه جشن شکوفه ها برای ۱۲۰ هزار کلاس اولی برگزار شد، گفت: ۸۰۰ مربی پیش دبستانی را در شهر تهران جذب کرده ایم.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از مهر،علیرضا کمره‌ای در حاشیه جشن شکوفه ها و غنچه ها که در دبستان دخترانه عیسی بهرامی برگزار شد، گفت: سال تحصیلی را با یک میلیون و ۱۰۰ هزار دانش آموز در شهر تهران از سوم مهر ماه آغاز می کنیم.

وی افزود: امروز چهارشنبه ۳۱ شهریور ماه جشن شکوفه ها را برگزار کردیم که از بین ۵۲۰ هزار دانش آموز مقطع ابتدایی شهر تهران ۱۲۰ هزار کلاس اولی سال تحصیلی جدید را آغاز کردند. همچنین برای ۶۰ هزار نوآموز پیش دبستانی نیز جشن غنچه ها را برپا کرده ایم.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران تعداد ۳۶۰۰ معلم پذیرای دانش آموزان کلاس اول در سال تحصیلی جدید می شوند.

کمره ای درباره ساماندهی نیروی انسانی نیز بیان کرد: ساماندهی نیروی انسانی به خوبی صورت گرفته است اما به دلیل خروج نیروی انسانی بازنشسته نیازمند جابجایی قابل توجهی بودیم.

وی بیان کرد: تعداد ۸۰۰ نیروی پیش دبستانی طبق مصوبه مجلس وارد آموزش و پرورش شدند که جایگزین پیش دبستانی ها کردیم همچنین فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان و پذیرفته شدگان استخدامی ماده ۲۸ را نیز برای سال تحصیلی جدید به کار خواهیم گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران درباره تراکم بالای کلاس های درس بیان کرد: در شهر تهران شرایط خاصی را داریم و نسبت و توازن در زمینه‌های مختلف برقرار نیست. به دلیل اینکه در برخی از مدارس نیز با محدودیت هایی روبه رو هستیم.

کمره ای یادآور شد: به صورت میانگین در مقطع ابتدایی و متوسطه اول تعداد دانش آموزان ۲۸ و ۲۹ است و در متوسطه دوم با احتساب کار و دانش و فنی و حرفه ای میانگین دانش آموزان ۲۲ است.

وی درباره ثبت نام اتباع نیز تصریح کرد: بر اساس روال گذشته تعداد ۳۸ تا ۴۰ هزار دانش آموز اتباع باید داشته باشیم که ورود اسامی دانش آموز اتباع در سامانه سناد در حال انجام است و به محدودیتی برای ثبت نام آنان به لحاظ قانونی نداریم. دانش آموزان باید مدرک هویتی لازم را طبق قوانین داشته باشند تا کار ثبت نام آنان به سهولت انجام گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران درباره پیشنهاد تعطیلات زمستانی مدارس نیز بیان کرد: هنوز اخبار رسمی در ساختار و فعالیت های آموزشی معین نشده است و از حوزه وزارتی نیز تاییدیه ای به دست ما نرسیده است و بنده می توانم تنها به عنوان یک کارشناس نظر دهم و نمی توانم یک خبر رسمی درباره تعطیلی در  زمستان ارائه دهم.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

8  ×  1  =