درخشش هنرمند تذهیب‌کار ایرانی در الجزایر

نهمین جشنواره بین‌المللی خوشنویسی، مینیاتور و تذهیب الجزایر در حالی به کار خود پایان داد که روح‌الله اسحاق‌زاده از ایران در بخش مینیاتور و تذهیب این جشنواره جایزه اول را کسب کرد.

به گزارش ریسک نیوز،نهمین جشنواره بین‌المللی خوشنویسی، مینیاتور و تذهیب الجزایر، ششم مهرماه با حضور عزالدین میهوبی، وزیر فرهنگ این کشور، سید عبدالامیر موسوی‌بدر، رایزن فرهنگی ایران و جمعی از میهمانان داخلی و خارجی در محل سالن مفدی زکریا (شهید شاعر سرود ملی الجزایر) کاخ فرهنگ وزارت فرهنگ الجزایر، پایان یافت.

در این دوره از جشنواره، جمهوری اسلامی ایران در دو رشته «خوشنویسی» و «مینیاتور و تذهیب» برنده جایزه اول شد؛ در رشته خوشنویسی مجتبی سبزه از تهران و در رشته مینیاتور و تذهیب روح الله اسحاق‌زاده، برنده جایزه اول شدند.

در این راستا، جوایز برندگان این جشنواره توسط وزیر فرهنگ الجزایر، موسی کشکاش، رئیس بخش مینیاتور و تذهیب و بلکحله، رئیس بخش خوشنویسی جشنواره اهدا شد.

همچنین هنرمندان ایرانی سال گذشته در هشتمین جشنواره بین‌المللی خوشنویسی، مینیاتور و تذهیب الجزایر نیز که در شهر قسنطنیه برگزار شد، جوایز اول در رشته‌های مینیاتور و تذهیب را به خود اختصاص دادند.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟