انتظارتان از وزارت اقتصاد در انتخاب رئیس کل بیمه مرکزی چیست؟/از پاسخگویی به این سئوال معذورم!

فریدون صفرخانلو می گوید: شرایط حاکم نشان می دهد، شاخص های تخصصی و فنی در انتخاب مدیران ارشد صنعت بیمه حاکم نیست و بیشتر روابط رانتی حاکم است تا تخصص گرائی؛ بنابراین تحلیل های کارشناسی دیگر فایده ای ندارد.

به گزارش ریسک نیوز، این رسانه مجموعه سوالاتی برای فعالان و کارشناسان صنعت بیمه ارسال کرده تا نظرتان اهالی بیمه را در خصوص شاخص های رئیس کل جدید بیمه مرکزی و انتظارات از وزیراقتصاد در این انتخاب جویا شود.

این سوالات عبارتند از :

الف-با توجه به تغییرات پیش رو‌ در بیمه مرکزی انتظارات شما از وزیر اقتصاد در انتصاب رییس کل جدید چیست؟

ب-در حال حاضر مهمترین نیاز صنعت بیمه را چه می دانید که در پی آن در انتخاب رییس کل باید بدان توجه شود؟

ج-در خصوص چهار فاکتور زیر چه نظری دارید و انتظارتان از انتصابات چیست:

الف-اشنا به فضای اقتصادی و سیاسی ایران
ب-استراتژیست و دارای سابقه موفق مدیریتی
ج-کارشناس و دارای دانش مالی و اگاه به موارد توسعه صنعت بیمه
د-توانایی استفاده از مشاوران خبره
ج-نفوذناپذیری در مقابل فساد و روابط رانتی

 

در همین زمینه فریدون صفرخانلو ، کارشناس صنعت بیمه گفت:عرض پوزش ، متاسفانه به دلایل مختصر که  عنوان می کنم از پاسخگویی به این سئوالات معذورم .

وی افزود:شرایط حاکم نشان می دهد، شاخض هاس تخصصی و فنی در انتخاب مدیران ارشد صنعت بیمه حاکم نیست و بیشتر روابط رانتی حاکم است تا تخصص گرائی.

به گفته وی به طور مثال در ده سال اخیر بیمه ایران شاهد مردیک به هفت مدیر عامل بوده که این تغییرات پیاپی شدیدا به بدنه این شرکت بیمه دولتی ضربه زده است و دوباره نیز با تغییر مدیریتی دیگری روبرو شده است که مشخص نیست چه میران تخصص گرائی جاکم بوده است.

وی در نهایت اذعان داشت: شاخص های فنی، استراتژیک و کارشناسی متخصصان بیمه هیچ گاه توسط دولتمردان لحاظ نشده است و به نظر می رسد پاسخ به سوالات کارشناسی شما نیز دیگر مفید فایده نخواهد بود زیرا تاثیری در انتخابات و انتصابات ندارد .

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  ×  8  =  8