از مرکز ارزیابی سرمایه انسانی وزارت اقتصاد تا بیمه مرکزی /ایا نظام شایسته سالاری در انتصاب مدیران بیمه دستخوش تحول می شود؟

علی بنیادی نائینی کیست؟

بنیادی به عنوان مشاور ودستیار خاندوزی در امور سرمایه انسانی وزارت اقتصاد بوده که حالا با حکم رئیس کل بیمه مرکزی قرار است در سمت معاونت طرح و توسعه نقش ایفاء کند.با توجه به اینکه  بنیادی در مرکز ارزیابی انسانی وزارت اقتصاد به عنوان دستیار وزیر نقش ایفا می کرده باید دید آیا تغییر در آیین نامه های کلیدی صنعت مانند آیین نامه 90 قرار است دستخوش تحول شود؟

به گزارش ریسک نیوز، علی بنیادی نائینی امروز سه شنبه 27 اردیبهشت ماه از سوی رئیس کل بیمه مرکزی به عنوان معاونت طرح و توسعه بیمه مرکزی انتخاب شد.

وی جانشین رحیم مصدق  شد که سالها در بیمه مرکزی دارای سوابق مختلف کاری مانند نظارت و طرح و توسعه بوده است.

 

علی بنیادی را بیشتر بشناسیم

بنیادی نائینی دارای دکتری تخصصی مدیریت بازرگانی از دانشگاه شهید بهشتی است.

وی عضو هیات علمی گروه آموزشی مدیریت و مهندسی کسب و کار دانشگاه علم و صنعت ایران، مدیر گروه آموزشی مدیریت و مهندسی کسب و کار دانشگاه علم و صنعت و رییس مرکز برنامه، بودجه و طرح دانشگاه علم و صنعت ایران را در کارنامه دارد.

 همچنین دستیار وزیر اقتصاد در امور سرمایه انسانی در زمان وزارت سید احسان خاندوزی نیز در رزومه وی دیده می شود.

 

از مرکز ارزیابی سرمایه انسانی وزارت اقتصاد تا بیمه مرکزی

نکته قابل توجه اینکه بنیادی از طراحان و بانیان ایجاد مرکز ارزیابی سرمایه انسانی وزارت اقتصاد در زمان خاندوزی است به طوریکه وی در مراسم بازدید از این مرکز گفت: ما با بهره گیری از روش ها و مکانیزم های روز دنیا در این خصوص، و در راستای استقرار نظام شایسته سالاری در مجموعه وزارت امور اقتصادی و دارایی شامل بانک ها ، بیمه ها و شرکت های دولتی و . . . ضمن ارزیابی صلاحیت نامزدهای مدیریت ارشد مجموعه، به ارتقای افراد شایسته در درون سیستم کمک کرده و قابلیت های آنها را توسعه دهیم.

بنیادی با بیان اینکه، نگاه کانون های ارزیابی و توسعه، در سراسر دنیا، ارزیابی صلاحیت افراد مستعد تصدی پست های مدیریتی و شناسایی نقاط قوت و نقاط “قابل بهبود” این افراد است، عنوان کرد: از ابتدای حضور آقای خاندوزی در رأس وزارت اقتصاد، بحث بر سر این بود که بتوانیم این نظام را در مجموعه وزارتخانه استقرار بدهیم که خوشبختانه، نتایج آن به مرحله بروز و ظهور رسیده و انتصاباتی که اخیرا در مجموعه بانک ها بویژه بانک کشاورزی در سطح هیئت مدیره انجام شد، یکی از خروجی های موفق این مرکز بود.

وی با تأکید مجدد بر تلاش مرکز ارزیابی سرمایه انسانی وزارت اقتصاد برای تسری نظام شایسته سالاری به کل مجموعه وزارت اقتصاد اظهار داشت: تلاش دیگر ما این است که کاری کنیم، این فرآیند علمی ، استاندارد شده و نوعی وحدت رویه در این ارتباط، بین کانون های ارزیابی در سایر زیر مجموعه های وزارت اقتصاد اعم از بانک ها، بیمه ها و … نیز ایجاد شود.

بنیادی یادآور شد: از سالیان گذشته، برخی بانک ها، شرکت ها و زیرمجموعه ها، خودشان کانون های ارزیابی داشته اند ولی ما در این مرکز، تلاش کرده ایم سطح کار را برای انتخاب مدیران ارشد، بالا ببریم.

دستیار سرمایه انسانی وزیر اقتصا‌د تصریح کرد: ستاد وزارتخانه و ادارات کل استانی موظف شده اند، همکارانی که قصد انتصاب آنها را دارند، حتما به کانون ها ببرند و مطابق استاندارد، ارزیابی کنند.

آیا باید منتظر تغییرات در نظام انتصابات صنعت بیمه باشیم

بنیادی به عنوان مشاور ودستیار خاندوزی در امور سرمایه انسانی وزارت اقتصاد بوده است که حالا با حکم رئیس کل بیمه مرکزی قرار است در سمت معاونت طرح و توسعه نقش ایفاء کند.

معاونت طرح و توسعه بیمه مرکزی دارای نقش کلیدی در سازمان بیمه مرکزی است که می تواند به اندازه معاونت نظارت و اتکائی دارای اهمیت باشد.

پدیرش موسسات بیمه ، صدور مجوزها ، تدوین ایین نامه ها و اصلاح ایین نامه ها در حیطه وظایف این معاونت می گنجد که متشکل از دو مدیر کل پذیرش موسسات و دفاتر بیمه ای و مدیر کل برنامه ریزی و امور فنی است.

با توجه به اینکه  بنیادی در مرکز ارزیابی انسانی وزارت اقتصاد به عنوان دستیار وزیر نقش ایفا می کرده باید دید آیا تغییر در آیین نامه های کلیدی صنعت مانند آیین نامه 90 قرار است دستخوش تحول شود؟چرا که اصلاح ایین نامه و  ارائه پیشنهاد به شورای عالی بیمه نیز در شرح وطایف این معاونت است.

آیا در ارزیابی صلاحیت نامزد های مدیریت ارشد صنعت بیمه و قابلیت های انها با تغییراتی روبرو خواهیم بود؟

 

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

26  −  16  =