معرفی کتاب بیمه اتکایی کاربردی به قلم لطف اله نکوئی

پیشنهاد ویژه ریسک نیوز به مدیران و کارشناسان حوزه اتکائی؛

کتاب بیمه اتکائی کاربردی با مقدمه دکتر غلامحسین جباری توسط لطف اله نکوئی مدیر عامل بیمه آسماری و از پیشکسوتان حوزه اتکائی به رشته تحریر در آمده است.

به گزارش ریسک نیوز، کتاب بیمه اتکائی کاربردی با قلم لطف اله نکوئی با پیشگفتار دکتر حمید کردبچه رئیس وقت پژوهشکده بیمه ، مقدمه دکتر غلامحسین جباری پیشکسوت صنعت بیمه در هشت فصل نگارش یافته است.

لطف اله نکوئی تلاش کرده تا در این کتاب، کلیات و مبانی بیمه اتکائی را به صورت کاربردی و عملیاتی به مخاطب عرضه کند.

این کتاب در هشت فصل با عناوین کلیات بیمه اتکائی، اشکال مختلف بیمه های اتکائی، انواع مختلف بیمه های اتکائی از نظر فنی، نرخ گذاری، حسابداری اتکائی، قبولی اتکائی، نظارت و واژه نامه اتکائی نوشته شده است.


همانطور که از سرفصل های کتاب مشخص است، بیمه اتکائی از مفاهیم اولیه تا مبانی کاربردی ، حسابداری و نظارتی مورد بررسی قرار گرفته است.

لطف اله نکوئی که سالها سابقه فعالیت در حوزه اتکائی را دارد و تجارب زیادی را در این رشته در کارنامه کاری خود ثبت کرده است، در ابتدای کتاب تاکید می کند این کتاب با اتکا بر تجربه چهل ساله اش در حوزه اتکایی به نگارش در امده و آن بخش از مطالب که صرفا جنبه کاربردی دارند، بازبانی ساده و قابل درک بیان شده است.

بر اساس این گزارش، بیمه اتکائی دارای مفاهیم تخصصی است که فعالین این حوزه برای بهتر شدن کیفیت قرارداد های اتکایی در شرکتهای بیمه ، باید اشراف کافی به مبانی تئوری و نظری این رشته داشته باشند.همچنین با توجه به افزایش تعداد شرکتهای بیمه که در حوزه اتکایی اخیرا مجوز دریافت کرده اند پیشنهاد می شود ،این کتاب توسط مدیران، کارشناسان و کارکنان بخشهای  اتکائی مورد مطالعه قرار گیرد.

فصل هشتم این کتاب نیز به گردآوری واژگان اتکائی اختصاص یافته که می تواند مانند کتاب لغتی مدون و منسجم مورد استفاده واقع شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

43  −  36  =