هواشناسی ایران ۱۴۰۱/۰۸/۲۳

کاهش آلودگی هوای تهران از امروز

یکشنبه در نیمه شرقی کشور وزش باد گاهی افزایش ابر و رگبار پراکنده پیش بینی می‌شود در ارتفاعات جنوب کرمان و شمال هرمزگان رگبارو رعد برق وزش باد شدید موقتی انتظار می‌رود.

به گزارش خبرگزاری ریسک نیوز، دوشنبه در غالب مناطق کشور جوی پایدار حاکم می‌شود. در نوار شرقی کشور وزش باد پدیده حاکم می‌باشد و در اواخر وقت در سواحل گیلان ابرناکی و بارش پیش بینی می‌شود. امروز در شهر‌های پرجمعیت واقع در دامنه‌های جنوبی البرز شامل البرز و تهران افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می‌شود. سه شنبه در گیلان و شرق اردبیل بارش باران ادامه خواهد داشت.

همچنین در جنوب شرق کشور وزش باد پدیده غالب است و در برخی مناطق جنوب غرب کشور ابرناکی، بارش پراکنده و وزش باد رخ می‌دهد. چهارشنبه با ورود سامانه بارشی به غرب کشور در دامنه‌های زاگرس واقع در غرب و جنوب غرب و بعدازظهر در دامنه‌های جنوبی البرز ابرناکی و بارش باران گاهی رعد وبرق و وزش باد و در ارتفاعات بارش برف پیش بینی می‌شود.

امروز در شرق کرمانشاه جنوب همدان، لرستان، چهارمحال و بختیاری و غرب اصفهان بارش شدت خواهد داشت پنجشنبه گستره فعالیت این سامانه نواحی از شمال غرب و استان‌های اصفهان، فارس و بوشهر را در برخواهد گرفت و دربرخی مناطق رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی و در مناطق سردسیر و کوهستانی بارش برف رخ می‌دهد.

گفتنی است، امروز یکشنبه خلیج فارس و روز‌های دوشنبه و سه شنبه نیمه شرقی خلیج فارس، تنگه هرمز و سه شنبه غرب دریای خزر مواج است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

22  −    =  13