میراث ضمیری برای صنعت بیمه / رونمائی از طرحی که صنعت بیمه را متحول می کند

مدیر عامل بیمه پاسارگاد در مراسم رونمائی از طرح بیمه عمر و تامین آتیه تکمیلی بازنشستگی پاسارگاد به موضوع مهمی اشاره کرد و گفت: ورود شرکتهای بیمه به حوزه مستمری و بازنشستگی نیازمند ترکیب بهینه پرتفوی است؛ چرا که شرکتهای بیمه ای که سهم رشته ثالث و درمان در سبد پرتفوی آنها بالاست، باید با احتیاط بیشتری به این حوزه وارد شوند. در همین مراسم رئیس کل بیمه مرکزی با تاکید بر ضرورت ورود شرکتهای بیمه به پوشش های بازنشستگی گفت: بیش از 13 درصد منابع مالی کشور صرف تامین کسری صندوق های بازنشستگی می شود و متاسفانه امسال در بودجه سال 1402 این رقم به 18 درصد و رقمی بالغ بر 350 هزار میلیارد تومان رسیده است که اگر بخواهد این مسیر ادامه پیدا کند، می تواند فاجعه آفرین باشد.

به گزارش ریسک نیوز بیمه پاسارگاد امروز میزبان مدیران ارشد صنعت بیمه و شبکه فروش خود بود تا طرحی را که می تواند میراث ماندگاری برای صنعت بیمه باشد، رونمائی کند.

این روزها شرکتهای بیمه طرح های مختلفی در حوزه مستمری را روانه بازار کرده اند و یا در دست اقدام دارند؛ اما آنچه که طرح جدید بیمه پاسارگاد را متمایز می کند، پشتوانه پانزده ساله این شرکت است که منابع انسانی منحصر بفردی از جمله شبکه فروش بزرگی را در کنار خود گرد آورده است.

معصوم ضمیری مدیر عامل بیمه پاسارگاد با اشاره به اینکه صنعت بیمه باید در تامین نیازها و دغدغه های مالی مردم در کنار آنها باشد، به طرح بیمه عمر و تامین آتیه تکمیلی بازنشستگی پاسارگاد اشاره کرد و گفت:این بیمه نامه ، یک طرح جدید از همان بیمه نامه عمر و تامین آتیه پاسارگاد بوده که این شرکت در ابتدای فعالیت خود با این محصول آغاز به کار کرد.

ضمیری به توصیه و تاکید بیمه مرکزی در سال گذشته  مبنی بر پیشنهاد به ارائه طرح های مستمری اشاره کرد و گفت: طرح دیگری با عنوان پرداخت مستمری به بیمه شدگان به این محصول اضافه شد که به صورت انفرادی بود؛ یعنی افرادی که بیمه نامه را خریداری می کردند می توانستند برای یک دوره معین از شرکت مستمری بگیرند ، حتی درکنار مستمری های دیگری که از صندوق های دیگر گرفته اند.

مدیر عامل بیمه پاسارگاد با اشاره به اینکه از دو سال پیش زیر ساختهای تحقیقاتی و فناوری شرکت در خصوص این طرح جدید کلید خورد، گفت: امروز این طرح  با عنوان بیمه نامه عمر و تامین آتیه با پرداخت مستمری در زمان بازنشستگی عرضه شده است.

این پیش کسوت و خبره صنعت بیمه با بیان اینکه بیمه نامه انفرادی پرداخت مستمری مورد استقبال قرار گرفت به ارائه آماری از فروش این بیمه نامه پرداخت و یادآور شد:در یکسال اول حدود 250 هزار بیمه نامه انفرادی  عرضه شد که نشان دهنده جذابیت این محصول برای اقشار مختلف  و نیاز مردم بدین محصول است.

مدیر عامل شرکت بیمه پاسارگاد، افزود: شرکت بیمه پاسارگاد از طریق این بیمه نامه ها حدود 41 هزار نماینده اختصاصی بیمه عمر تربیت کرده که در بازار می توانند پشتوانه اجرایی خوبی برای طرح بازنشستگی هم باشند.

وی همچنین عنوان داشت: حدود 7 میلیون و 785 هزار  بیمه نامه عمر و تامین آتیه در بیمه پاسارگاد صادر شده است.

ضمیری در ادامه با تشریح بیمه نامه عمر و تامین آتیه تکمیلی بازنشستگی (به صورت گروهی)  گفت: در این طرح ، بیمه شده حق بیمه ای را می پردازد و بیمه گذار که همان موسسه کارفرما است در حق بیمه مشارکت می کند و علاوه برآن به صورت اختیاری از مبالغ باز خرید سنوات هم می توان استفاده کرد.

مدیر عامل بیمه پاسارگاد در ادامه به موضوع مهمی اشاره کرد و گفت: ورود شرکتهای بیمه به این حوزه نیازمند ترکیب بهینه پرتفوی است چرا که شرکتهای بیمه ای که سهم رشته ثالث  درمان در سبد پرتفوی آنها بالاست باید با احتیاط بیشتری به این حوزه وارد شوند زیرا کنترل سهم رشته هایی با ضریب خسارت بالا با هدف پرهیز از عدم تخصیص منابع بیمه گذاران عمر برای پرداخت این خسارات اهمیت دارد.

مجید بهزادپور رئیس کل بیمه مرکزی در ادامه مراسم رونمائی از طرح بیمه عمر و تامین آتیه تکمیلی بازنشستگی پاسارگاد گفت:در سال 90 تنها سه تا از شرکتهای بیمه جنرال در حوزه زندگی بیش از 20 درصد پرتفوی داشتند در حالیکه امسال پنج تا از شرکتهای یمه جنرال بالاتر از 20 درصد و دو تا از آنها هم بالاتر از 50 درصد سهم دارند ضمن اینکه شرکتهای بیمه تخصصی زندگی هم وارد بازار شدند.

به گفته بهزاد پور حدود 28 میلیون نفر تحت پوشش بیمه های زندگی هستند در حالیکه این رقم رد سال 94 حدود 12 میلیون نفر بود.

بهزاد پور با بیان اینکه تا هدف اصلی راه زیادی باقی مانده، اذعان داشت: یکی از راههایی که به نظر می رسد به توسعه بیمه زندگی می انجامد و چالشی از چالش های کشور کاسته می شود،ارائه محصولاتی در زمینه مستمری و بازنشستگی است که می تواند به دولت هم کمک کند.

رئیس کل بیمه مرکزی افزود: بیش از 13 درصد منابع مالی کشور صرف تامین کسری صندوق های بازنشستگی موجود می شود که متاسفانه امسال در بودجه سال 1402 این رقم به 18 درصد و رقمی بالغ بر 350 هزار میلیارد تومان رسیده است که اگر بخواهد این مسیر ادامه پیدا کند در کمتر از ده سال بیش از 50 درصد منابع مالی دولت صرف تامین کسری صندوق های بازنشستگی می شود که این می تواند فاجعه آفرین باشد؛ چرا که بسیاری از منابع طرح های عمرانی را باید کنار بگذاریم تا کسری صندوق ها جبران شود.

به گفته وی بخش عمده ای از این چالش به تحولات جمعیتی و پیر شدن ایرانی ها باز می گردد و جامعه ای که از مستمری های بازنشستگی باید استفاده کنند در حال افزایش هستند.

بهزاد پور گفت: حدودا 22 میلیون نفر در صندوق بازنشستگی تحت پوشش هستند که بازار بسیار بزرگی است که می تواند برای شرکتهای بیمه ظرفیت بالقوه ای باشد.

وی با تاکید بر اینکه  در حال حاضر تامین منابع مالی بازنشستگان در کشور کم کم دارد به یک چالش تبدیل می شود، عنوان داشت: میانگین سن بازنشستگی در کشور ما پایین است در این راستا این بازار می تواند برای صنعت بیمه اولویت باشد چرا که استراتژی توجه به بیمه های زندگی می تواند ما را به ضریب نفوذ مورد نظر برساند.

رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به طرح جدید بیمه پارسارگاد و موفقیت تجربه حوزه انفرادی این بیمه نامه در سطح جامعه گفت:این محصول با حوصله و دقت قابل توجهی طراحی شده که بذون شک پوشش گروهی آن نیز با موفقیت همراه خواهد بود ضمن اینکه محصول جذابی است که علاوه بر توسعه ضریب نفوذ بیمه ، به اقتصاد کشور کمک کرده و می تواند مورد توجه سازمانهای مختلف قرار بگیرد.

در ادامه این مراسم میر علی مطهری عضو هیات عامل و معاون مدیر عامل در بیمه های اشخاص بیمه پاسارگاد به تشریح جزئیات بیمه نامه عمر و تامین آتیه تکمیلی بازنشستگی (به صورت گروهی) پرداخت و گفت:نظام بازنشستگی جوابگوی سیستم بازنشستگی نیست به همین دلیل شرکتهای بیمه برای ورود بدین حوزه می توانند اقدام کنند.

وی با بیان اینکه از شهریور 1401 برنامه ریزی برای عرضه طرح بیمه نامه گروهی بازنشستگی در دستور کار پاسارگاد قرار گرفت، گفت:این طرح برای سازمانها و موسسات و شرکتها و اصناف طراحی شده که در این راستا  می توانند برای حمایت از سرمایه انسانی خود بیمه تکمیلی بازنشستگی پاسارگاد را تهیه کنند.

میرمطهری با بیان اینکه بیمه تکمیلی بازنشستگی پاسارگاد از شعار انجمن ژنو یعنی زندگی برای دنیای بهتر وام گرفته ، اذعان داشت:در دوره اول این طرح که تشکیل سرمایه و دریافت حق بیمه است افراد تا 70 سالگی می توانند تحت پوشش قرار بگیرند و برای تشکیل سرمایه حداقل مدت می تواند پنج سال و حداکثر مدت می تواند سی سال باشد.

به گفته وی مستمری قابل پرداخت از زمان قطع حق بیمه است که تا سن 90 سالگی می تواند ادامه یابد.

میر مطهری اذعان داشت : حداکثر پوشش در این بیمه نامه ها  از 80 سال در انفرادی به 90 سال در گروهی افزایش یافته است.

عضو هیات عامل و معاون مدیر عامل در بیمه های اشخاص بیمه پاسارگاد متذکر شد:قطعا در آینده تغییراتی در این طرح انجام خواهد شد از جمله در سال 1402 در نظر داریم که مستمری دائم ارائه کنیم.

وی از مزایای این طرح را صدور بیمه نامه بر اساس میانگین سنی گروه بیمه شدگان برخواند و گفت:امگان طبقه بندی گروه بیمه شدگان بر اساس حقوق و مزایای بیمه شدگان و بر اساس عناوین شغلی آنها از دیگر مزایای این طرح محسوب می شود.

بر اساس این گزارش در ادامه این مراسم با حضور رئیس کل بیمه مرکزی، رئیس هیات مدیره بانک پاسارگاد و مدیر عامل بیمه پاسارگاد تفاهم نامه ای با مجموعه پاسارگاد در خصوص این طرح منعقد شد.

 

 

 

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  ×  8  =  72