خطر بیخ گوش صنعت بیمه / سه شرکت بیمه در 1401 توانائی ایفا تعهدات را نداشتند!

بر اساس شنیده ها سه شرکت بیمه در پایان سال 1401 با چالش بحران نقدینگی و ایفا تعهدات روبرو بودند که نهایتا بیمه مرکزی پا پیش گذاشته و با واریز وجوهی به شرکتهای بیمه، قائله را ختم کرده است.

به گزارش ریسک نیوز به نظر می رسد امسال سال سختی برای بیمه گران خواهد بود چرا که بنابر اذعان منابع خبری در روزهای پایانی سال ۱۴۰۱ سه شرکت بیمه قدرت ایفا تعهدات خود را نداشته و با بحران نقدینگی روبرو شده اند.

تعهدات روز افزون ثالث، رکود بورس و فقدان درآمدهای سرشار بورسی و  البته رکود تورمی سبب شده شرکتهای بیمه در تنگنا قرار گیرند، ریسک نقدینگی افزایش یابد و با بحران عدم ایفا تعهدات روبرو شوند.

برای جلوگیری از عواقب نامطلوب و مدیریت این چالش، بیمه مرکزی با واریز وجوهی به این سه شرکت بیمه تلاش کرده از بحرانی شدن صنعت در روزهای پایانی سال جلوگیری کند.

اگرچه به زعم کارشناسان، بیمه مرکزی باید نظارت پیشگیرانه داشته و پیش از به صدا در آمدن زنگ خطر  در شرکتهای بیمه از وقوع این دست رخدادها جلوگیری کند.

آنچه باید از آن ابراز نگرانی کرد بروز و ظهور مجدد بحران نقدینگی در شرکت‌های بیمه است. به گونه‌ای که بخش اعظم دارایی بسیاری از شرکت‌ها مطالبات بوده و در عمل دست مدیران از استفاده و بهره‌ور کردن آنها خالی است.
شناسایی هزینه مالی در برخی از شرکت‌های بیمه‌ای نشانه‌ای بارز از پر رنگ شدن این مشکل است.
چیزی که باعث تشدید ریسک نقدینگی می‌شود ، ارزان‌فروشی در مواجهه با کسری وجوه بوده که باعث کاهش مضاعف نقدینگی می‌ گردد.
باید دید آیا بیمه مرکزی در سال 1402 از نظارت های هوشمند و پیشگیرانه استفاده می کند تا کار به جائی نرسد که در روزهای پایانی سال شاهد این چالش باشد؟
لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  ×  7  =  35