سهامداران GIG توزیع سود نقدی 54 درصدی را تایید کردند

در مجمع عمومی گروه بیمه خلیج فارس:

مجمع عمومی عادی گروه بیمه خلیج فارس (GIG) برگزار شد و سهامداران این گروه با توزیع سود نقدی 54 درصدی برای سال منتهی به 31 دسامبر 2022 و به میزان 15/3 میلیون دینار کویت موافقت کردند.

به گزارش ریسک نیوز، گروه بیمه خلیج فارس (GIG) امروز جلسه مجمع عمومی عادی خود را به ریاست جناب آقای فرقد عبدالله الصانع رئیس هیئت مدیره این گروه برگزار کرد. سهامداران با حضور 79/81 درصدی، توصیه هیئت مدیره را مبنی بر توزیع سود نقدی 54 درصدی برای سال منتهی به 31 دسامبر 2022 و به میزان 15/3 میلیون دینار کویت تأیید کردند.

آقای الصانع اشاره کرد: «گروه پیش از این سود خالص 38/2 میلیون دینار کویت (124/7 میلیون دلار آمریکا) و سود هر سهم 134/56 دیناری برای سال مالی منتهی به 31 دسامبر 2022 در مقایسه با 72/6 میلیون دینار کویت (237/2 میلیون دلار آمریکا) در مدت مشابه سال گذشته «تجدید» کرده بود. شایان ذکر است که گروه در سال گذشته به سودهای فوق العاده ای بالغ بر 49/2 میلیون دینار کویت (160/9 میلیون دلار آمریکا) ناشی از خرید عملیات AXA در منطقه خلیج فارس دست یافته بود. با حذف این سودهای غیرعادی در سال 2021، گروه به دلیل افزایش بهبود در نتایج عملکرد پذیره نویسی و سرمایه گذاری، به افزایش 14/8 میلیون دینار کویت (48/4 میلیون دلار آمریکا) یا 63 درصد در سود عادی خود برای سال جاری دست یافت.

در این جلسه، این گروه نتایج سال 2022 و همچنین دستاوردهای سال 2022 را بررسی کرد.

مدیرعامل گروه آقای خالد الحسن طی سخنانی به این مناسبت اشاره کرد: «گروه در سال 2022 به نتایج مالی استثنایی و نقاط عطف قابل توجهی دست یافت. این رشد سودآور نشان دهنده تلاش های گروه برای توسعه و ارتقای محصولات و کیفیت خدمات ارائه شده به مشتریان عزیزمان علاوه بر تقویت روابط با شرکای ما است. این دستاوردها با حمایت سهامداران عمده گروه، KIPCO و Fairfax Financial Holdings Canada و همچنین هیئت مدیره GIG امکان پذیر شد که از حمایت و همکاری مستمر آنها نهایت قدردانی را دارم.»

او اضافه کرد: «سال 2022 شاهد یک سفر تحول دیجیتال قابل توجه با رویکرد مشتری محوری از جمله محصولات، توزیع و عملیات بود. این گروه استراتژی های متعددی را برای ارتقاء عملیات خود با استفاده از فناوری دیجیتال به منظور همسویی با توسعه فناوری راه اندازی کرد، که از ویژگی های آن است. به عنوان بخشی از تعهد ما برای ایجاد یک اکوسیستم مرفه در بازارهایی که در آن فعالیت می کنیم، فرآیند یکپارچه سازی پایداری شرکت برای رسیدگی به جنبه های زیست محیطی، اجتماعی و حاکمیتی آغاز شده است و کمیته ای توسط هیئت مدیره گروه برای ترسیم نقشه راه و اجرای سیاست ها تشکیل شد. و چارچوب های آن را تعریف شد.»

آقای الحسن در مورد چشم انداز سال 2023 گفت: «گروه سخت در تلاش است تا نیازهای در حال توسعه مشتریان ارزشمند خود را برآورده کند و فراتر از انتظارات آن ها باشد. ما در تلاش هستیم تا موقعیت پیشرو خود را در بازارها با تقویت برند یکپارچه خود در منطقه MENA و بازاریابی دیجیتال منطقه ای برای دستیابی به نرخ رشد پایدار در بازار و در سال های آینده حفظ کنیم. و به حداکثر رساندن ارزش سهامداران، رضایت مشتریان و وفاداری کارکنان مد نظر است.»

«هدف ما این است که موقعیت خود را در بازارهای کلیدی با شرکت های خود تقویت کنیم و استراتژی های آن ها را با استراتژی گروه، با تمرکز بر گسترش تجارت بیمه تکافل علاوه بر تقویت رتبه اعتباری گروه و شرکت های گروه هماهنگ کنیم. ما به سرمایه گذاری در فناوری دیجیتال و سیستم های تجزیه و تحلیل داده ها برای توسعه عملیات گروه ادامه می دهیم. ما همچنین به سرمایه ‌گذاری در منابع انسانی برای ارتقای استراتژی ‌های دیجیتال منابع انسانی و اصلاح تخصصی و قابلیت‌ های فنی و مدیریتی کارکنان و بهبود مدیریت عملکرد، برنامه ‌ریزی جانشین پروری، مشارکت کارکنان، برنامه ‌های آموزشی و راهنمایی همراه با ادغام کارکنان شرکت ‌های خریداری شده ادامه خواهیم داد. به فرهنگ GIG ما به توسعه و اجرای حاکمیت شرکتی و شفافیت در سرتاسر گروه ادامه خواهیم داد و به اخلاق تجاری، قوانین و مقررات انطباق در تمام شرکت های گروه احترام می گذاریم. ما همچنین به توسعه شبکه داخلی و خارجی خود ادامه خواهیم داد و از بهترین فناوری در بازاریابی و توسعه خدمات و محصولات خود به مشتریان گرامی خود استفاده خواهیم کرد.»

او اضافه کرد: «مایلم از همه مشتریان، سهامداران، کارکنان، بیمه گران اتکایی و کارگزاران بیمه و رگولاتورهای رسمی برای اعتماد و همکاری مستمر با گروه تشکر صمیمانه داشته باشم. ما دعا می کنیم که کویت همچنان از امنیت، ایمنی و برکت برخوردار باشد. رفاه تحت حکومت خردمندانه رهبران آن در پیش باشد.»

مترجم: مسعود اسکندری

منبع:

https://www.zawya.com/en/press-release/companies-news/gulf-insurance-group-achieves-prominent-financial-results-in-2022-woggvoqa

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  +  85  =  94