محکومیت یک خانواده به اتهام کلاهبرداری از کارت بیمه سلامت به مبلغ 2 میلیون پوند

دو برادر به دلیل کلاهبرداری 2 میلیون پوندی از بیمه درمانی به زندان افتادند و والدین آن ها به حبس تعلیقی محکوم شدند.

به گزارش ریسک نیوز، این دو برادر وب ‌سایتی ایجاد کرده بودند که مردم را گمراه می کرد و برای کارت ‌های بیمه سلامت اروپا، که به ‌طور رایگان از وب ‌سایت رسمی NHS در دسترس است، پرداخت انجام می دادند.

متهمان که همگی اهل ساندرلند هستند، روز دوشنبه در دادگاه سلطنتی لیدز محکوم شدند.

این تحقیقات توسط استانداردهای بازرگانی که در کنار شوراهای یورکشایر شمالی و شهر یورک کار می کردند، به پیش برده شد.

در این کلاهبرداری، دامین سرتیپ زاده(Damien Sartip Zadeh)، 32 ساله، و دیل سرتیپ زاده (Dale Sartip Zadeh)، 35 ساله، وب سایت های گمراه کننده خود را به بالای نتایج جستجوی اینترنتی رساندند تا مصرف کنندگان را فریب داده تا بیهوده برای کارت سلامت خود پرداخت انجام دهند.

با این حال وب ‌سایت جبهه کاری بودند که توسط شورای شهر یورک به عنوان یک کار «هوشمندانه» توصیف می ‌شد و جزئیات مشتریان به سادگی در فرم وب ‌سایت NHS کپی می ‌شد.

هم دیمین سرتیپ زاده، از آنگرام درایو، ساندرلند، و هم برادرش دیل، به دلیل تجارت متقلبانه و پولشویی درآمدهای حاصله، بین فوریه 2013 و اکتبر 2019، مجرم شناخته شدند.

این دو برادر به ترتیب به 9 سال و نیم و هشت سال زندان محکوم شدند.

کلاهبرداری جدی و سازمان یافته

همچنین والدین آن ها، دایان سرتیپ زاده، 60 ساله و محمود سرتیپ زاده، 62 ساله، از انگرام درایو، ساندرلند، به جرم پولشویی مجرم شناخته شدند و به دو سال زندان قطعی و دو سال تعلیقی محکوم شدند.

همچنین به هر دو گفته شد که در 10 روز فعالیت توانبخشی شرکت کنند و برای محمود سرتیپ زاده دستور انجام 200 ساعت کار بدون مزد صادر شد.

این برادران مدیران شرکت هایی بودند که در پشت وب سایت های گمراه کننده قرار داشتند. آن ها به مدت 10 سال از انجام فعالیت های مدیریتی محروم شدند.

دیمین سرتیپ زاده نیز پس از تهدید مشتریانی که برای جلوگیری از پیگیری بازپرداخت آن ها شکایت داشتند، به انجام اقدامات تجاری تهاجمی محکوم شد.

لرد مایکل بیچارد، رئیس استانداردهای تجارت ملی، گفت: «این یک مورد کلاهبرداری جدی و سازماندهی شده بود، که در آن مبالغ هنگفتی از افراد عادی، معمولی و پرمشغله گرفته شد و سایت ها به صورت کلی کلاهبرداری بودند.»

روث اندروز، مدیر جرایم الکترونیکی در شورای شهر یورک، افزود: «علی رغم هشدارهای فراوان به این متهمان، آن ها گستاخانه بر کلاهبرداری خود اصرار ورزیدند.»

گرگ وایت، عضو اجرایی خدمات نظارتی در شورای شمالی یورکشایر، از تیم جرایم الکترونیکی استانداردهای تجارت ملی برای به پایان رساندن این پرونده طولانی و دشوار علیه این خانواده کلاهبردار تمجید کرد.

مترجم: مسعود اسکندری

منبع

https://www.bbc.com/news/uk-england-york-north-yorkshire-65601114

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  ×  7  =  35