ارزش بازار جهانی اینشورتک به 265میلیارد دلار رسید

رشد بازار فناوری بیمه ناشی از افزایش تقاضا برای ارائه راهکارهای بیمه دیجیتال

بر اساس گزارش تحقیقاتی منتشر شده توسط Market Research Future (MRFR)، «اطلاعات بازار Insurtech بر اساس نوع، بر اساس خدمات، بر اساس فناوری، بر اساس استفاده نهایی، بر اساس منطقه و پیش بینی بازار تا سال 2032»، بازار Insurtech با نرخ 53.5 درصد رشد می کند. اندازه بازار تا پایان سال 2032 به حدود 265 میلیارد دلار خواهد رسید.

به گزارش ریسک نیوز، اصطلاح «اینشورتک» به نوآوری ‌های فناورانه ‌ای اطلاق می‌ شود که برای افزایش کارایی صنعت بیمه توسعه یافته و اجرا می ‌شوند که شامل توسعه، توزیع و مدیریت محصولات و خدمات بیمه می ‌شود.

علاقه رو به رشد سرمایه گذاران ریسک پذیر به Insurtech نشان دهنده تمایل صنعت بیمه برای پذیرش فناوری های متحول کننده و نوآورانه است. افزایش خسارت بیمه در سراسر جهان نیز به گسترش بازار کمک می کند. در واقع سه نوع رایج بیمه که افراد را در برابر حوادث ایمن می کنند عبارتند از: خودرو، زندگی و خانه. یک مطالعه بیمه ای در سال 2021 نشان داد که 36 درصد از پاسخ دهندگان آمریکایی در آن سال قصد خرید بیمه زندگی داشتند.

بازار فناوری بیمه بر اساس فناوری، کاربر نهایی و منطقه تقسیم بندی شده است. بر اساس فناوری، بازار به هوش مصنوعی (AI)، بلاک چین، محاسبات ابری، کلان داده و تجزیه و تحلیل تجاری، اینترنت اشیا (IoT) و غیره تقسیم می شود.

انتظار می ‌رود هوش مصنوعی سریعترین بخش فناوری در حال رشد در بازار فناوری بیمه باشد، زیرا از آن برای توسعه انواع محصولات و خدمات نوآورانه بیمه، مانند چت بات ‌ها که می‌ توانند به سؤالات مشتریان پاسخ دهند، ابزارهای تحلیل پیش‌ بینی ‌کننده که می ‌توانند به بیمه‌ گران در ارزیابی ریسک کمک کنند و سیستم های تشخیص تقلب استفاده می ‌شود.

بازار به بیمه زندگی و سلامت و بیمه اموال و تلفات (P&C) توسط کاربر نهایی تقسیم بندی می شود. انتظار می رود بیمه زندگی و سلامت بزرگترین بخش کاربر نهایی در بازار فناوری بیمه باشد، زیرا تقاضای فزاینده ای برای محصولات و خدمات بیمه شخصی و سفارشی در این زمینه ها وجود دارد.

بر اساس منطقه، بازار به آمریکای شمالی، اروپا، آسیا و اقیانوسیه، آمریکای لاتین و خاورمیانه و آفریقا تقسیم شده است. انتظار می ‌رود آمریکای شمالی بزرگترین بازار صنعت بیمه باشد و پس از آن اروپا و آسیا اقیانوسیه قرار دارند.

رشد بازار فناوری بیمه در آمریکای شمالی ناشی از پذیرش زودهنگام فناوری‌ های دیجیتال توسط مصرف ‌کنندگان و کسب ‌و کارها، تعداد زیاد استارت ‌آپ ‌ها در حوزه فناوری بیمه و حضور شرکت ‌های بیمه بزرگی است که به دنبال سرمایه ‌گذاری در فناوری‌ های جدید هستند.

مترجم: مسعود اسکندری
منبع

https://www.globenewswire.com/news-release/2023/06/06/2683035/0/en/Insurtech-Market-Worth-USD-264-9-Billion-at-a-53-50-CAGR-Market-Research-Future-MRFR.html

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  −  2  =  3